شافعی معاون نوبخت در معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری شد

شافعی معاون نوبخت در معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری شد

خبرگزاری تسنیم: غلامرضا شافعی با حکم نوبخت معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا شافعی از سوی محمد باقر نوبخت به سمت معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری منصوب شد.

شافعی پیش تر ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را برعهده داشت. وی همچنین سابقه فعالیت به عنوان سفیر، وزیر تعاون و وزیر صنایع را در کارنامه خود دارد.

پیش از شافعی، محمدمهدی رحمتی معاون نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری را برعهده داشت.

بر اساس این گزارش مراسم تودیع و معارفه محمد مهدی رحمتی و غلامرضا شافعی معاونان سابق و جدید نظارت راهبردی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور پیشتر با حضور محمدباقر نوبخت، معاونان ، مشاوران و جمعی از کارشناسان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور برگزار شده بود.

نوبخت در این مراسم با اشاره به جایگاه و سوابق محمدمهدی رحمتی و نقش وی در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی تصریح کرد : با وزیر نفت توافق مشروط انجام داده‌ایم که مهندس رحمتی همچنان در مجموعه معاونت باقی بماند.

وی با توصیف اطمینان و اعتماد خود به رحمتی از انتصاب وی به عنوان مشاور معاونت خبر داد و افزود : ایشان فردی فعال ، صاحب نظر و صاحب اثر در تدوین برنامه ششم خواهد بود و آثار آن در برنامه ششم توسعه استمرار خواهد یافت .

نوبخت همچنین با اشاره به آشنایی و سابقه حضور رحمتی در بخش انرژی تصریح کرد: با توجه به مشکلات ، تنگناها و برنامه‌های بلندمدتی که وزیر نفت مطرح کردند، دریک نگاه ملی می‌توان از حضور مهندس در هر دو بخش استفاده کرد .

معاون رییس‌جمهور همچنین به اهمیت و حساسیت جایگاه نظارتی معاونت و نیز نقش آن در شورای نظارت سه قوه اشاره کرد و افزود: با توجه به جایگاه و مسئولیت‌های معاونت نظارت جایگزینی فرد جدید به جای مهندس رحمتی کار آسانی نبود.

وی ادامه داد: معاونت نظارت، موسع و ارتباط دهنده دولت با بخش غیردولتی است و به دلیل ارتباط با مشاوران و پیمانکاران به عنوان مجریان طرح‌های توسعه‌یای و عمرانی کشور و تهیه فهرست بهاء و سایر وظایفی که برعهده دارد، دارای جایگاه فنی و نظارتی است و کسی باید این مسئولیت را عهده‌دار می‌شد که هم صبغه برنامه و بودجه‌ای داشته باشد و هم به مباحث نظارتی و مسایل بخش غیر دولتی آشنا باشد.

نوبخت با اشاره به سوابق غلامرضا شافعی در بخش صنعت و معدن، سازمان گسترش و نوسازی از وی به عنوان چهره آشنا و مورد اطمینان برای نظام و صاحب نظران و حرفه‌‌های مختلف در کشور یاد کرد.

وی با بیان اینکه انتخاب شافعی از سوی افکارعمومی و شورای نظارت هم مورد تایید قرار گرفته است افزود: جایگاه شما در افکارعمومی و کسب سرمایه اجتماعی حاصل زحمات و تلاش‌های شما بوده است و خوشا به سعادت شما که عنصر شایستگی شما موجب شد همه دولت‌ها خواهان همکاری با شما بوده‌اند.

نوبخت در ارایه احکام جداگانه ای غلامرضا شافعی را به عنوان معاون نظارت راهبردی و محمد مهدی رحمتی را به عنوان مشاور معاونت برنامه‌ ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور منصوب کرد.

در این مراسم همچنین رحمتی طی سخنانی احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را نیاز حیاتی کشور توصیف کرد و افزود : امیدوارم کارشناسان توانمند معاونت در ایفای نقش خود در برنامه‌ریزی‌، بودجه‌ریزی و شکل دادن به اقتصاد کشور و توسعه آن سهیم باشند.

معاون جدید نظارت راهبردی معاونت نیز در این مراسم از حضور در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور به دلیل جایگاه و نقش معاونت در توسعه کشور، جایگاه نظارتی آن و همکاری با دکتر نوبخت اظهار خرسندی کرد .

وی همچنین با اشاره به جایگاه فنی معاونت نظارت در عمران و توسعه کشور تصریح کرد : واگذاری مسئولیت نظارت به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی موضوع مهمی است که در آینده باید بیشتر بر روی آن متمرکز شویم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه