سیاستمداران آلمانی باز هم به حمایت‌های مالی قطر از داعش حمله کردند

سیاستمداران آلمانی باز هم به حمایت‌های مالی قطر از داعش حمله کردند

خبرگزاری تسنیم: سیاستمداران بلند پایه احزاب مختلف آلمان انتقاد شدیدی را به حمایت های مالی قطر از گروه‌های افراطی و تروریستی در منطقه از جمله داعش وارد کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه "هندلز بلات" آلمان ، "یورگن تریتن"، از سیاستمداران فراکسیون سبزها در پارلمان آلمان، قطر را به حمایت از اسلام گرایان افراطی در منطقه متهم کرد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه قطر در مقاله ای در یک روزنامه آلمانی که اظهار داشته بود ما به هیچ عنوان از گروه های افراطی حمایت نمی کنیم، تصریح کرد که این گونه اظهارات، اتهام حمایت های مالی دولتی قطر از افراط گراها در دوران جنگ سوریه علیه این کشور را برطرف نمی کند.

تریتن همچنین به حمایت های مالی قطر از تروریست ها از ابتدای انقلاب های عربی در سال 2010 اشاره کرده و اظهار داشت در همه جا اسلام گرایان افراطی از قطر کمک های مالی دریافت می کردند.

وی افزود: برخی منابع بخصوص از ارتباط قطر با تروریست های داعش خبر می دهند. امروز داعش اما دیگر وابسته به این گونه منابع مالی نیست. بنابراین نقش حامی قطری این تروریست ها به حاشیه رانده شده است. اما این بدین مفهوم نیست که قطر دیگر هیچ گناهی نداشته و می توان سابقه خوبی برای آن در نظر گرفته و مانند گذشته این کشور را با کالاهای تسلیحاتی آلمانی پاداش دهیم.

وزیر توسعه آلمان نیز چندی پیش در گفتگو با زد دی اف قطر را متهم به حمایت های مالی از تروریست های داعش در عراق و سوریه کرد.

قبل از آن نیز سبزها و حزب سوسیال دموکرات آلمان درباره ارتباط این متحد غرب (قطر) با تروریست های داعش سخن گفته بودند. حتی زیگمار گبریل معاون صدر اعظم آلمان نیز در این بحث ها وارد شده و بدون اینکه مستقیما نامی از قطر ببرد اظهار داشت که بحث ها ر این باره که چه کسی در حال حاضر و در گذشته ابزار مالی را در اختیار داعش قرار داده است در پیش روی ما قرار دارد. اخیرا این بحث ها در سطح بین الملل شکل می گیرد.

البته وزیر امور خارجه قطر در مقاله ای در یک روزنامه آلمانی این مسئله را رد کرده و تصریح کرده است که ما به هیچ عنوان از گروه های افراطی در منطقه حمایت نمی کنیم.

"توماس اشتروبل" از اعضای بلند پایه حزب دموکرات مسیحی آلمان نیز در چنین شرایطی قطر را به عنوان یک سرمایه گذار در آلمان زیر سوال برده و اظهار داشته است که این یک مسئله بزرگ است که  در بین کسانی که با شرکت های آلمانی همکاری می کنند یک حامی مالی برای تروریست ها وجود داشته باشد. در اینجا مسئله منافع اساسی امنیتی ما مطرح است. من به همه شرکت های آلمانی توصیه می کنم که یک چشم باز داشته باشند و زمانی که می خواهند یک سرمایه گذار را با خود به قایق بیاورند هوشیار تر باشند.

از حزب سوسیال دموکرات آلمان هم انتقاد شدیدی به قطر وارد شده است. "رالف اشتگنر"، معاون حزب سوسیال دموکرات آلمان در این باره اظهار داشته است که نفوذ قطر در درگیری ها و اختلافات منطقه  در راستای تنش زدایی نیست.

وی همچنین تصریح کرد که هیچ گونه صادرات تسلیحات به مناطق متشنج و بحرانی یا دیکتاتورها نباید وجود داشته باشد و این مسئله مستقیم و غیر مستقیم به کشورهایی مانند قطر مربوط می شود.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت