۲۵میلیارد ریال اعتبار به آبرسانی روستاهای بروجرد اختصاص یافت


25میلیارد ریال اعتبار به آبرسانی روستاهای بروجرد اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم: همزمان با هفته دولت طرح ملی مجتمع برای آبرسانی به ۷ روستا در شهرستان بروجرد و اجرای یک پروژه ملی به نام دهگاه, اعتباری حدود ۲۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است که ۱۲ میلیارد ریال از آن از طریق اعتبارات ماده ۱۸۰ تأمین می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بروجرد، امروز همزمان با هفته دولت و با حضور مدیرکل آبفار لرستان، امام جمعه بروجرد، فرماندار و جمعی از مدیران ارشد این شهرستان  4 طرح در بروجرد اجرا شد که 3 طرح به بهره برداری رسید و طرح کلنگ زنی مجتمع دهگاه فاز نخست این پروژه افتتاح شد.

علیرضا کاکاوند مدیرکل آبفار لرستان امروز در افتتاحیه طرح کلنگ زنی پروژه ملی مجتمع دهگاه که با حضور مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه سبب آبرسانی به 7 روستای این شهرستان می شود.        

وی با اشاره به روستاهای این طرح افزود: این روستاها شامل روستای گیجالی سفلی، گیجالی اولی، دره گرم، زوارجان، آقایی، دره صیدی، دهگاه و حاجی آباد است.

مدیرکل آبفار لرستان تصریح کرد: این طرح اعتبار بیش از 2.5 میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است که در شروع فاز نخست این پروژه ملی از سوی اعتبارات ماده 180 نمایندگان بروجرد 1 میلیارد  و 200 میلیون تومان برای آن اختصاص یافته است که کار این طرح شروع شود.

کاکاوند خاطرنشان کرد: این طرح شامل 21 کیلومتر خط انتقال، 370 متر مکعب مخزن ذخایر آب، احداث دو باب ایستگاه بین راهی است و کلنگ زنی طرح ملی مجتمع دهگاه به مناسبت هفته دولت در 7 روستای بروجرد با اعتبار 2.5 میلیارد تومان انجام می شود.

مدیرکل آبفار لرستان با اشاره به جمعیت این 7 روستا در این طرح ملی بیان کرد: جمعیت خانواری این روستاها بیش از 745 خانوار و 4 هزار و 205 نفر است که از این طرح بهره مند می شوند.

بهره برداری از پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور روستایی چپدر- سنگ سفید

امیر جمشیدی رئیس اداره راه و شهرسازی بروجرد امروز در افتتاح این طرح که با حضور مدیرکل آبفار لرستان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: این طرح با هدف به بهره برداری رسیدن مسیر روستای سنگ سفید به شهر بروجرد  که حدود 30 کیلومتر کاهش را به همراه دارد و سبب صرفه جویی مصرف بنزین  وفرآورده های سوختی و کاهش زمان می شود.

وی با اشاره به مشخصات این پروژه افزود: این پروژه به طول 7 و نیم کیلومتر اجرا شده است که میزان آسفالت مصرفی این طرح 7 هزار تن است و با اعتبار 13 میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسیده است که توانسته زمینه اشتغال 17 نفر را ایجاد کنند.

بهره برداری از طرح هادی روستای تپه ملا بروجرد

سید سعید ریاضتی رئیس بنیاد مسکن بروجرد امروز در آیین افتتاحیه این طرح که با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: پروژه روستای تپه ملا با اعتبار 250 میلیون تومان در هفته دولت به بهره ‌داری می‌رسد که این پروژه با پیشرفت 100 درصدی همراه است.

وی با اشاره به این پروژه افزود: این پروژه شامل عملیات اجرایی آسفالت، سنگ فرش معابر روستایی، اجرای آلاچیق و جدول‌گذاری نهری در این روستا است که توانسته برای 7 نفر اشتغال ایجاد کند.

در بهره برداری از  این طرح، امام جمعه از نزدیک از این روستا بازدید کردند و مردم مشکلات خود را بازگو کردند که به مشکلات آن ها رسیدگی می شود.

بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گیجالی سفلی بروجرد

عبدالرضا عبدی رئیس آب و فاضلاب روستایی بروجرد در آیین افتتاحیه این طرح که با حضور مدیرکل آبفار و امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: طرح آب رسانی در هفته دولت روستای گیجالی سفلی یکی از مهم ترین پروژه های شهرستان بروجرد است که افتتاح و به بهره برداری می ‌رسد.

عبدی افزود: این روستا دارای جمعیتی بیش از 165خانوار و 990 نفر است که این طرح شامل تجهیز چاه و احداث ایستگاه عیاز و انتقال آب به روستا به طول 2 کیلومتر است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی بروجرد با اشاره به اعتبارات این طرح عنوان کرد: این طرح آب روستایی گیجالی سفلی اعتباری بیش از500 میلیون ریال  را به خود اختصاص داده است که در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می ‌رسد.

وی عنوان کرد: هم اکنون 50 روستای شهرستان بروجرد با کمبود آب شرب مواجه هستند که در فصل های مختلف سال با تانکر به این روستاها آبرسانی می شود و امیدواریم با این طرح ها در هفته دولت تا حدودی مشکلات موجود را ساماندهی کنیم.

عبدی افزود: مشکل آب شرب روستاهای بروجرد بسیار جدی است و باید مسئولان به این مهم توجه بیشتری نمایند و برای حل این مشکل باید از سوی نمایندگان و مسئولان بروجرد تلاش های بیشتری انجام شود زیرا این روستاها در نبود آب لازم به سختی زندگی می کنند.

گزارش از فاطمه رحیمی

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon