شرایط برای صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان به آسیای میانه فراهم است


شرایط برای صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان به آسیای میانه فراهم است

خبرگزاری تسنیم: استاندار کرمان با اشاره به بهره‌برداری از طرح توسعه فرودگاه جیرفت، گفت: شرایط برای صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان به آسیای میانه فراهم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جیرفت، علیرضا رزم‌حسینی بعداز ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح توسعه عوامل پروازی فرودگاه جیرفت، اظهار کرد: این فرودگاه می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جنوب استان کرمان ایفا کند.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 6.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان تولید می‌شود، گفت: با افزایش سطح محصولات گلخانه‌ای امکان تولید 20 میلیون تن انواع محصولات زراعی و کشاورزی در این خطه وجود دارد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فرودگاه جیرفت یک فرودگاه توسعه‌ای است، بیان کرد: خوشبختانه امروز با تلاش دولت تدبیر و امید و همکاری شرکت فرودگاه‌های کشور طرح توسعه عوامل پروازی فرودگاه جیرفت مورد بهره‌برداری قرار گرفت که می‌تواند در توسعه جنوب کرمان بسیار مثمرثمر باشد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح امکان انجام دو پرواز هفتگی در فرودگاه جیرفت میسر می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط برای انجام پروازهای باری در فرودگاه جیرفت وجود دارد که با توجه به نیاز منطقه این پروازها راه‌اندازی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه صادرکنندگان محصولات کشاورزی می‌توانند از این پس محصولات جنوب استان کرمان را در کمتر از 4 ساعت به آسیای میانه و یا سایر کشورهای جهان صادر کنند، بیان کرد: وجود 400 میلیون جمعیت در سطح منطقه ظرفیت بسیار خوبی برای بازار محصولات کشاورزی جنوب کرمان است.

استاندار کرمان با بیان اینکه می‌توان با جذب سرمایه‌گذاران در طرح‌های کشت و صنعت سرمایه‌گذاری کرد، گفت: خوشبختانه در حال حاضر فضای تعامل و همکاری و آرامش سیاسی در داخل کشور فراهم شده و دولت نیز شرایط تعامل سازنده با خارج از کشور را فراهم کرده است که باید از این شرایط برای رشد اقتصادی استان استفاده کرد.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: وحدت موجود میان مردم شیعه و سنی جنوب استان کرمان می‌تواند در توسعه این مناطق بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon