۲۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شاهچراغ (ع) ارسال شد


2500 اثر به دبیرخانه جشنواره شاهچراغ (ع) ارسال شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر آستان مقدس شاهچراغ (ع) گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره فرهنگی هنری شاهچراغ (ع) ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت‌الاسلام محسن اسماعیل‌پور امروز در نشست خبری اظهار کرد: در نخستین جشنواره فرهنگی هنری حضرت شاهچراغ(ع) آثار فاخری در رشته‌های شعر، داستان، عکس، پوستر و خوشنویسی با موضوع حضرت احمدبن‌موسی(ع) شرکت کردند.

مدیر آستان مقدس شاهچراغ (ع) با بیان اینکه 2 هزار و 500 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده، افزود: جشنواره فرهنگی هنری حضرت شاهچراغ(ع) با هدف تقویت ارتباط هنر و اسلام برگزار شده و آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره از نظر کیفی و کمی تاکنون بی‌نظیر بوده و یک هزار و  500 اثر به مرحله داوری راه یافته و آثار پس از کدگذاری در اختیار داوران قرار گرفته و در هر رشته 3 اثر برتر انتخاب شدند.

از 97 اثر برتر در مراسم اختتامیه جشنواره شاهچراغ (ع) تجلیل می شود 

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه در این مراسم از 97 اثر برتر تجلیل می‌شود، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره حضرت شاهچراغ(ع) ساعت 16 و 30 دقیقه روز یکشنبه نهم شهریور ماه در کتابخانه حرم مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شده و در کنار آن 7 کارگاه تخصصی با حضور استاتید هر رشته برپا می‌شود.

وی از جامعه خبری، خبرنگاران و اصحاب رسانه با عنوان خادمان افتخاری حرم مطهر شاهچراغ(ع) نام برد و تصریح کرد: در دهه کرامت سفره بزرگ‌داشت احمدبن‌موسی(ع) در سراسر کشور پهن شده و به مناسبت دهه کرامت 45 برنامه در استان فارس با محوریت احمدبن‌موسی(ع) برگزار می‌شود.

حرکت بزرگترین کاروان پیاده زیارتی جنوب کشور به سمت حرم شاهچراغ(ع)

مدیر آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از حرکت بزرگترین کاروان پیاده زیارتی جنوب کشور به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: در ساعت 5 بعدازظهر روز دوشنبه دهم شهریور مقارن با پنجم ذی‌القعده به مدت دو روز حرم مطهر شاهچراغ(ع) میزبان 12 هزار نفر از زائران از سراسر استان و جنوب کشور است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه کاروان‌های پیاده از 7 محور وارد سومین حرم اهل بیت(ع) می‌شوند، اظهار کرد: کاروان‌های پیاده از شهرستان‌های آباده، اقلید، لار، لامرد، خنج، فیروزآباد، داراب و کازرون به شیراز آمده و هر کاروان را یک روحانی برای انجام برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی همراهی کرده و مردم شیراز در 20 ایستگاه صلواتی میزبان افراد هستند.

تجلیل از 2 هزار خادم افتخاری شاهچراغ (ع) در دهه کرامت 

وی با اشاره به انجام برنامه‌های مختلف با موضوع حرم سوم اهل بیت(ع)، افزود: تجلیل از 2 هزار نفر از خادمان افتخاری حرم سوم اهل بیت(ع) در عرصه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های دهه کرامت بوده و آئین بزرگ‌داشت تجلیل از خادمان حرم با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

مدیر آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از برنامه حرکت پیاده دختران و بانوان شیرازی از حرم ام‌احمد(س) تا حرم مطهر شاهچراغ(ع) خبر داد و خاطرنشان کرد: بانوان و دختران شیرازی با پای پیاده فاصله این دو حرم را طی کرده و شاخه‌های گل را به حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع) تقدیم کرده و غبارروبی نمادین انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با بیان اینکه برنامه تا حریم آفتاب برای توجه اذهان به سمت حرم مطهر مادر حضرت احمدبن‌موسی(ع) برگزار می‌‌شود، تصریح کرد: این برنامه در نخستین روز دهه کرامت یعنی فردا یکشنبه ششم شهریورماه ساعت 16 و 30 دقیقه با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور قاریان برتر کشوری و بین‌المللی در دهه کرامت در حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع)، اظهار کرد: جشن بزرگ ویژه کودکان و نوجوانان در روز جمعه در حرم مطهر برگزار شده و در این جشن برنامه‌های مختلف مانند تئاتر، مسابقه، شعرخوانی و دیگر برنامه‌های متنوع و شاد اجرا می‌شود.

مدیر آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه برنامه‌ بزرگ‌داشت حضرت امام رضا(ع) هم‌زمان در شب پنجم ذی‌القعده در سومین حرم اهل بیت(ع) با حضور مداحان و سخنرانان مطرح کشوری برگزار می شود، افزود: در دهه کرامت تعدادی از سخنرانان برای تبلیغ و برگزاری برنامه با موضوع حضرت احمدبن‌موسی(ع) به کشورهای عراق، لبنان، مصر و بحرین اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور از برگزاری برنامه‌های مختلف در نخستین روز دهه کرامت خبر داد و خاطرنشان کرد: تعویض پرچم، سفره صلوات، نقاره‌زنی، غبارروبی و غیره از دیگر برنامه‌های حرم در دهه کرامت بوده و شبکه اجتماعی آموزشی و فرهنگی برای مشارکت بیشتر جوانان و نوجوانان در خدمت به حرم در این دهه راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon