البیان: صنعا قصد رویارویی نظامی با حوثی‌ها را ندارد/ گزینه‌های مطرح برای جانشینی نخست وزیر یمن

البیان: صنعا قصد رویارویی نظامی با حوثی‌ها را ندارد/ گزینه‌های مطرح برای جانشینی نخست وزیر یمن

خبرگزاری تسنیم: منابع سیاسی بلندپایه یمنی اعلام کردند که منصور هادی رئیس جمهور این کشور قصد استفاده از گزینه نظامی علیه حوثی‌ها را به دلیل خطرات احتمالی آن در برنامه خود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای تسنیم به نقل از روزنامه البیان امارات، به نقل از منابع بلند پایه یمنی اعلام کرد که تلاش های «جمال بن عمر» فرستاده ویژه سازمان ملل در یمن باعث نزدیکی زیادی بین حوثی‌ها و رئیس جمهور این کشور شده است.

بر اساس این گزارش ،قرار است که دولت شراکت ملی در یمن تشکیل شود که حوثی‌های در این دولت تعدادی از وزیران  را انتخاب خواهند کرد.

این روزنامه به نقل از منابع سیاسی بلند پایه یمنی اعلام کرد که منصور هادی رئیس جمهور این کشور به دلیل ضعف ارتش قصد استفاده از گزینه‌های نظامی علیه حوثی‌ها را ندارد.همچنین مقابله نظامی با حوثی‌ها هزینه بر خواهد بود؛ چرا که این درگیری در اطراف پایتخت است و خطرات سیاسی، امنیتی و انسانی در پی خواهد داشت.

در همین رابطه روزنامه «الشارع» یمن اسامی جانشینان احتمالی محمد باسندوه نخست وزیر کنونی یمن که برخی از رسانه‌ها از احتمال استعفای وی خبر داده‌اند را منتشر کرده است.

این اسامی به قرار زیر هستند : احمد عبید بن دغر، عبد القادر هلال، احمد الکحلانی، علی محمد مجور و محمد عوض بن همام (رئیس بانک مرکزی یمن).

هفته گذشته مردم یمن در اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور و به دعوت عبدالملک الحوثی رئیس جنبش انصار الله دست به تظاهرات زدند.

روز جمعه گذشته بعد از اینکه دولت یمن به درخواست معترضان پاسخ نداد آنها مرحله دوم اعتراض را با برپایی چادر در مراکز اصلی صنعا پایتخت این کشور ادامه دادند.

معترضان یمنی می‌گویند در صورتی که بازهم دولت به خواسته‌های آنها پاسخ ندهد دامنه اعتراضات را گسترده‌تر خواهند کرد. رهبر حوثی های یمن از مردم این کشور خواسته بود عصر امروز برای تداوم انقلاب به خیابانها بیایند.

انتهای پیام/ر

 

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان