تهیه بانک اطلاعاتی جامع از زنان سرپرست خانواده، خیرین و سازمانهای مردم نهاد کلید خورد


تهیه بانک اطلاعاتی جامع از زنان سرپرست خانواده، خیرین و سازمانهای مردم نهاد کلید خورد

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل امور بانوان استاندار تهران گفت: فاز اول طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که تهیه بانک اطلاعاتی جامع از زنان سرپرست خانوار، خیرین و سازمانهای مردم نهاد است در شهرستان ری به عنوان پایلوت، کلید خورد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زهرا ساعی در همایش بانوی تدبیر، سفیر امید که به معرفی طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اختصاص داشت و در ساختمان استانداری تهران برگزار شد، گفت: این همایش با هدف معرفی طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به عنوان یکی از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه بانوان و خانواده برگزار شده است. 

وی افزود: از آنجایی که آسیب‌شناسی زنان و ارائه راهکارهایی مناسب برای حل آن از جمله رویکردها و دغدغه‌های دولت یازدهم است، دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم در راستای صیانت از ارزش‌های اصیل اسلامی و منویات رهبری به رشد و تعالی زنان و همچنین تحسین خانواده و بررسی کارشناسی در حوزه زنان و خانواده را در دستور کار خود قرار داده است. 

مدیر کل امور بانوان استاندار تهران تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار و گستردگی مسائل و مشکلات این گروه که در حال حاضر تبدیل به یکی از مهمترین مسائل حوزه زنان در جامعه شده، دفتر امور بانوان اقدام به بررسی طرح‌ها و برنامه‌هایی کرد که تاکنون در جهت حمایت و توانمندسازی این اقشار انجام شده بود.

وی ادامه داد: در دفتر امور زنان و خانواده با مطالعه موانع، چالش‌ها و خلأهایی که در راستای حمایت از این زنان تاکنون موجود بوده طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را باهدف حمایت همه‌جانبه فردی، اجتماعی و اقتصادی از زنان سرپرست خانواده، هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و یکپارچگی حمایت در قالب یک فرآیند منسجم و کامل و هچنین جلب مشارکت حداکثری سازمان مردم‌نهاد را پیشنهاد داده که در کارگروه بانوان و خانواده و همچنین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هم به تصویب رسیده است. 

ساعی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با انتخاب شهرستان ری به عنوان پایلوت تازه اول طرح که تهیه بانک اطلاعاتی جامع از زنان سرپرست خانوار، خیرین و سازمانهای مردم‌نهاد است کلید خورده و با جدیت در حال اجراست که امیدواریم پس از اتمام این بحث فاز دوم این طرح نیز که توانمندسازی است، اجرا شود. 

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon