تولید برخی نوشت‌افزارهای نامتناسب با فرهنگ ایرانی‌اسلامی در داخل کشور

تولید برخی نوشت‌افزارهای نامتناسب با فرهنگ ایرانی‌اسلامی در داخل کشور

خبرگزاری تسنیم:عضو کمیسیون اصل ۹۰ گفت: طی ۴ الی ۵ سال گذشته ما شاهد توزیع درفترچه‌هایی باالمان‌هایی که با فرهنگ ایرانی اسلامی متناسب نبود بودیم که بایدوزارت ارشاد دراین زمینه نظارت بیشتری داشته چراکه این گونه موارد درچین وکشورهای دیگر تولید نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام حمید رسایی عضو کمیسیون اصل 90 و عضو کمیته ارتقای سلامت اداری در دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی اظهار داشت: این افراد کار شایسته‌ای انجام داده و امروز یک مجموعه را به 20 مجموعه رسانده‌اند به این شکل که 20 برند در این زمینه دغدغه داشته و در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: ما این موضوع را در مجلس به عنوان یک دغدغه مطرح کردیم که آنجا گفتند باید دستگاه‌ها پای کار بیایند چرا که دستگاه ها پای کار نمی‌ایند که کمیسیون اصل 90 ورود کرده و این موضوع را پیگیری کرد.

عضو کمیسیون اصل 90 بیان کرد: هرسال دانش آموزان در آغاز سال تحصیلی به خرید دفترچه و لوازم تحریر دارند، بنابراین باید لوازم التحریر آنها مناسب باشد.

رسایی بیان کرد: طی 4 و 5 سال گذشته ما شاهد حضور و توزیع دفترچه‌هایی با المان و نمادهایی که با فرهنگ ایرانی اسلامی سنخیت نداشت، بودیم بنابراین از دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت ارشاد، آموزش و پرورش نیروی انتظامی صدا و سیما وزارت معادن و گمرک دعوت کردیم که پای کار بیایند و اولین جلسه خود را در اسفندماه سال گذشته برگزار کردیم که خواسته شد هر دستگاهی در این زمینه وظایفش تأمین شود.

گفت: مجلس و کمیسیون اصل 90 در واقع هل دهنده دستگاه‌ها نسبت به اجرای وظایفشان در این زمینه بودند که انصافا پای کار آمدند و 20 عضو اکنون پیگیر و حامی این مورد است تا کار اجرایی شد.

رسایی بیان کرد: دانش آموز در یک سال تحصیلی با دفترچه زندگی می‌کند در واقع اشکال روی زندگی و شکل گیری شخصیت آنها تأثیر بسزایی دارد؛ بنده طی بازدیدی که داشتم انصافا شاهد ابتکارات در این نمایشگاه بودم که قابل تحسین است.

وی ادامه داد: سطح کار تولید شده به شکلی است که بنده نمره قبولی خوبی به آنها می‌دهم؛ اوایل امسال مقام معظم رهبری در مشهد خطاب به مجموعه فرهنگی فرمودند که هرکاری در مجموعه فرهنگی انجام می‌دهید ادامه دهید که مصداق این موضوع همین فعالیت است که باید ادامه پیدا کند.

عضو کمیسیون اصل 90 ادامه داد: این کار بسیار تحسین برانگیز است چرا که منتظر دولت و مسئولان نمانده و کار خود را آغاز کردند، ما از وزیر صنعت و ارشاد سوال کردیم که چرا در این زمینه حمایت نمی‌شود و طی جلسات این موضوع حل شد و دستگاه های اجرایی پای کار آمدند که امیدواریم امسال دربازار در زمینه توزیع و تقاضا موفق باشیم.

رسایی با بیان اینکه  این محصولات درسراسر کشور ارائه خواهد شد، گفت: وزارت ارشاد باید روی چاپخانه‌ها نظارت کند چرا که ما شاهد برخی نمادها بر روی دفترچه ها بودیم که با فرهنگ اسلامی سنخیت نداشت که باید بگویم از چین و کشورهای دیگر تولید نمی‌شد بلکه تولید ایران بود درحقیقت باید نظارت بیشتر شود که امسال تغییر محسوسی در بازار صورت گیرد. 

وی ادامه داد: خانواده‌ها به جای اینکه محصولات غیر متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی بروند، به سمت خرید محصولات با نماد ایرانی اسلامی بروند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon