آمار کافی و شفافی از زنان سرپرست خانوار وجود ندارد

آمار کافی و شفافی از زنان سرپرست خانوار وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم: مشاور بانوان وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: آمار کافی و شفافی از زنان سرپرست خانوار وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ سهیلا جلودارزاده در همایش بانوی تدبیر،‌ سفیر امید که به معرفی طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اختصاص داشت و در استانداری تهران برگزار شد،‌ گفت: قرار است پس از اجرای این طرح به صورت پایلوت در شهرستان ری و یافتن نقاط ضعفش،‌ آن را در کل کشور به اجرا در آوریم و در برنامه‌های ششم و هفتم توسعه نیز در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: در طول چند ماه گذشته اقدام به تشکیل شورای راهبردی در معاونت امور زنان ریاست جمهوری کرده‌ایم و از نماینده‌های 7 وزارتخانه که در توسعه پایدار شامل وزارتخانه‌های کار،‌ صنعت،‌نفت،‌ کشاورزی، اقتصاد،‌ نیرو و محیط زیست برای حضور در این شورا دعوت به عمل آورده‌ایم.

مشاور بانوان وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت تصریح کرد: همچنین تدارک تشکیل چند کارگروه را در نظر گرفته‌ایم که یکی از آنها کارگروه تشکیل بانک جامع اطلاعات زنان سرپرست خانوار است زیرا آمار کافی و شفافی از این دسته از زنان در کشور وجود ندارد و تنها یک میلیون نفر از آنها تحت پوشش کمیته امداد و 200 هزار نفر از آنها تحت پوشش خیریه‌ها هستند. این در حالی است که از حدود یک میلیون نفر از آنها اطلاعاتی در دست نداریم که ممکن است دچار آسیب‌های اجتماعی شوند.

وی افزود: کاگروه دیگر تکمیل بانک اطلاعات زنان سرپرست خانوار است که بر این اساس تاکنون به 8 هزار نفر این افراد دست یافته‌ایم که با توجه به درج کد ملی در این بانک مشخصات تکراری آنها حذف خواهد شد. کارگروه بعدی نیز جمع آوری طرح‌های کارآفرینی مناسب است؛ 40 درصد از فارغ‌التحصیلان جویای کار مشکل اشتغال دارند که بر این اساس طرح‌های جمع‌آوری شده که در تهران و شهرری قابل اجراست.

جلودارزاده خاطرنشان کرد: کمیته‌ای در ادا‌ره کل وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت تشکیل شده و علاوه بر آن راه‌اندازی شهر پوشاک در شهرری در دست اقدام است و این کار می‌تواند برای دست‌یابی به بازار خارجی امید بخش باشد.

وی با بیان اینکه کارگروه دیگری که مد نظر قرار دارد ترویج فرهنگ کار است، ادامه داد: یکی دیگر از این کارگروه‌ها استفاده از بازار است که به تولیدات زنان سرپرست خانوار مربوط می‌شود. علاوه بر این کارگروه مذکور ایجاد بازار مشترک در فضای مجاز هستیم که مشابه سایت‌هایی مانند e bay است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon