«عبدالله» و «احمدزی» هر ۲ مرتکب تقلب شده‌اند

«عبدالله» و «احمدزی» هر 2 مرتکب تقلب شده‌اند

خبرگزاری تسنیم: سفیر آمریکا در کابل در جدیدترین اظهارات خود در رابطه با انتخابات افغانستان گفت: هر ۲ کاندیدای انتخابات افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور مرتکب تقلب شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جیمز کانینگهام» سفیر آمریکا در کابل در جدیدترین اظهارات خود در رابطه با انتخابات افغانستان گفت: هر 2 کاندیدای انتخابات افغانستان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور مرتکب تقلب شده‌اند.

وی در گفت‌وگو با سی ان ان اظهار داشت: با اطلاعاتی که از منابع مختلف به دست آورده‌ام می‌توانم بگویم که هر 2 کاندیدا مرتکب قلب شده‌اند اما میزان این تقلب برای هر طرف را نمی‌دانم.

سفیر آمریکا در کابل ادامه داد: آمریکا از بروز اختلافات میان 2 کاندیدای انتخابات افغانستان و همچنین تحرکات غیرقانونی آن‌ها که در نهایت منجر به ایجاد یک حکومت «موقت» شود نگران است.

کانینگهام گفت: تنها ان فردی که از نتیجه انتخابات و از طریق قانونی به سمت ریاست‌جمهوری افغانستان برگزیده شود مورد حمایت مدم این کشور و جامعه بین‌المللی خواهد بود.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که عده‌ای در افغانستان اطرافیان عبدالله عبدالله را متهم به ایجاد خلل در روند انتخابات برای به وجود آوردن یک حکومت موقت آن هم به رهبری فردی به غیر از احمدزی است.

با این حال امروز چهارشنبه تیم عبدالله با غیرشفاف خواندن روند ابطال آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان این روند را ترک کرد تا به گفته هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان بن‌بست جدیدی در سیاست داخلی افغانستان به وجود آید.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان