گانتز: در جنگ غزه بهای گزافی دادیم/یعلون: برای برگرداندن نظامیان مفقود شده تلاش می‌کنیم

گانتز: در جنگ غزه بهای گزافی دادیم/یعلون: برای برگرداندن نظامیان مفقود شده تلاش می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل گفت: جنگ غزه، عملیاتی پیچیده بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، موشه یعلون، وزیر جنگ اسرائیل در سخنانی پس از آتش بس با حماس گفت: برای برگرداندن نظامیان مفقود شده در جنگ غزه، هر کاری خواهیم کرد.

وی افزود: جنگ این مدلی، نیاز به صبر، انعطاف و حکمت دارد. اسرائیلی محکم ایستادند و به ما فرصت دادند تا کارمان را انجام دهیم... در صورتی که حماس به ما حمله کند، محکمتر از جنگ اخیر پاسخ خواهیم داد.

بنی گانتز، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل نیز در این کنفرانس خبری گفت: این یک عملیات پیچیده بود که در پس زمینه دیپلماتیک اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: خسارت به نظم مبارزه میدانی، زرادخانه‌ها و رهگیری حملات دشمن، منجر خسارت عظیم به قابلیت‌های آنها شد.

گانتز ادامه داد: دستاوردهای ما بدون هزینه نبودند. بسیاری زخمی شدند، 70 نفر از سربازان، نظامیان، افراد مسن و یک کودک کشته شدند. این یک بهای گزاف است... مردم غزه گروگان‌های حماس در طی این جنگ هستند.

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل افزود: ما هر کاری برای بازگردان سریع گولدین و اورون به اسرائیل انجام می دهیم.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز در گزارشی به انتقاد از طرح آتش‌بس غزه که روز سه‌شنبه بین حماس و اسرائیل امضا شد، پرداخت و نوشت این طرح کوچک‌ترین دستاوردی برای اسرائیل نداشته است.

هاآرتص می‌نویسد تنها چیزی که در این طرح سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل توانست به آن افتخار کند جلوگیری از دستاوردهای حماس، از قبیل ممانعت از درخواست این گروه برای دست‌یابی به بندر دریایی یا فرودگاه یا پرداخت دستمزدها بود.

این گزارش می‌افزاید اما تمامی اینها مواردی هستند که حماس بار دیگر در مذاکرات هفته آینده در قاهره آنها را مطرح خواهد کرد.

مقامات فلسطینی، اسرائیلی و مصری روز سه‌شنبه اعلام کردند که توافق بر سر آتش بس در غزه به دست آمده است.

روزنامه هاآرتص در مطلبی دیگر با اشاره به اولین نظرسنجی صورت گرفته پس از توافق بر سر آتش بس در غزه نوشت که در سه هفته اخیر حمایت‌ها از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل 25 درصد کاهش یافته است.

مقامات، رسانه‌ها و تحلیگران رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته انتقادات تندی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مطرح کرده‌اند و جنگ غزه را شکستی دیگر برای نتانیاهو و کابینه‌اش قلمداد کرده‌اند.

"باراک راوید" تحلیلگر سیاسی روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" در مطلبی تاکید کرد "بنیامین نتانیاهو" بدون هیچ‌گونه گفتگو‌ی سازماندهی شده و یا رای گیری، و تنها توسط یک تماس تلفنی کوتاه به اعضای کابینه، توافق آتش بس با حماس را پذیرفت، می‌توان گفت او (نتانیاهو) فرصت را غنیمت شمرده و فرار کرد.

راوید در ادامه یادآور شده است که تنها 5 سال پیش و پس از اتمام جنگ علیه نوار غزه بود که تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو با شعار‌هایی مانند، ماموریت ما پایان نیافته است، باید حماس را نابود کرد و اینکه او تنها کسی است که می‌تواند این ماموریت را به پایان ببرد، در جریان بود، عملکرد نتانیاهو در طول جنگ نشان دهنده میزان فاصله میان آن شعارها و واقعیت بود.

وی در خصوص آتش بس گفت: نتانیاهو با حداکثر قدرت علیه حماس صحبت کرد و رویارویی با آن را به ضعیف ترین شکل ممکن به پایان برد، تمام آنچیزی که نتانیاهو می‌خواست رسیدن به آتش بس به هر قیمتی بود و زمانی که این فرصت برای او فراهم شده از آن استفاده کرده و فرار کرد.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان