وزیر دارایی آلمان: خطرات بالقوه‌ای در بحران اوکراین نهفته است


وزیر دارایی آلمان: خطرات بالقوه‌ای در بحران اوکراین نهفته است

خبرگزاری تسنیم: وزیر دارایی آلمان درباره خطرات بالقوه بحران های جهانی از جمله بحران اوکراین هشدار داده و گفت اینکه با اختلافات اوکراین یک تشدید درگیری نظامی در وسط اروپا و با مشارکت روسیه به وجود آمده است نگران کننده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "وولفگانگ شایبله"، وزیر دارایی آلمان تاثیرات بحران ها در اوکراین و خاورمیانه را تا به حال قابل کنترل ارزیابی کرده و خاطر نشان کرد که در حال حاضر شرایط قابل کنترل است. در آلمان هم شرایط اقتصادی مانند گذشته پایدار است.

وی که در گفتگو با روزنامه "پاسایر نویه پرسه" سخن می گفت اظهار داشت که تاثیرات این بحران ها روی اقتصاد جهانی جدی و مهم نیست. شایبله  در عین حال تصریح کرد که در این بحران ها تهدیدات بالقوه ای نهفته است. اینکه با اختلافات اوکراین یک تشدید درگیری نظامی در وسط اروپا و با مشارکت روسیه به وجود آمده است نگران کننده است.

وزیر دارایی آلمان همچنین درباره گسترش بیماری واگیر ابولا ابراز نگرانی کرد.

وی با نگاهی به پیشرفت های اقتصادی آلمان اقرار کرد که اقتصاد در حال حاضر به دلیل بحران اوکراین و جاهای دیگر کمی رو به فرسایش و وخامت گذاشته است.  وی بدون اینکه دقیقا بگوید چه سالی مد نظرش است اعلام کرد که ما تا حدود دو درصد افزایش قیمت و تا سه و نیم درصد رشد اسمی را انتظار داریم.

شایبله در بخش دیگری از سخنانش شرایط در منطقه یورو را مثبت ارزیابی کرده و تصریح کرد که کشورهای زیر چتر نجات یورو پیشرفت های کلانی داشته اند.

وی در عین حال هشدار داد که ما به اصلاحات ساختاری در آلمان و در اروپا برای اینکه از شایستگی رقابت خود دفاع کنیم نیاز داریم. همچنین باید زیر ساخت های عمومی بهبود یافته و بازارهای مالی قدرتمند تر شود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان