حمله شبه‌نظامیان به فرودگاه «بنینا» در بنغازی

حمله شبه‌نظامیان به فرودگاه «بنینا» در بنغازی

خبرگزاری تسنیم: نیروهای گروه شبه‌نظامی موسوم به «شورای انقلابیون بنغازی» به فرودگاه «بنینا» در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی حمله کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «اسکای نیوز»، شهر بنغازی در شرق لیبی شاهد درگیری‌های مسلحانه بین گروه موسوم به شورای انقلابیون بنغازی و گروه‌های طرفدار ژنرال بازنشسته «خلیفه خفتر» است.

منابعی در بنغازی اعلام کردند درگیری‌های شدیدی در نزدیکی فرودگاه بنینا در این شهر صورت گرفت و در جریان آن نیروهای گروه شورای انقلابیون بنغازی با هدف تلاش برای کنترل این فرودگاه، به آن حمله کردند.

از سوی دیگر، برخی از منابع نظامی اعلام کرده‌اند درگیری‌هایی در مناطق «سیدی فرج» و «القوارشه» به‌وقوع پیوست و در این میان 6 نیروی ارتش لیبی کشته و ده‌ها تن دیگر مجروح شدند.

در تحولی دیگر، شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه در تلاش برای برخورد با شبه‌نظامیان فعال در لیبی، قطعنامه‌ای را علیه آنها صادر کردند.

طبق گفته «مارک لیال گرانت» نماینده انگلیس در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت، قطعنامه مذکور بر اهمیت تحریم‌ها ضد کسانی که موجب بی‌ثباتی در لیبی شده‌اند، تأکید و تحریم سلاح را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت