زائران ۲۱ کشور جهان امسال از مناطق عملیاتی مریوان بازدید کرده‌اند


زائران 21 کشور جهان امسال از مناطق عملیاتی مریوان بازدید کرده‌اند

خبرگزاری تسنیم: فرمانده سپاه مریوان گفت: از ابتدای ورود زائران راهیان نور در سال ۹۳ به استان کردستان تاکنون زائران ۲۱ کشور جهان امسال از مناطق عملیاتی مریوان بازدید کرده‌اند.

سرهنگ حبیب عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مریوان، با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان مریوان در زمینه اردوهای راهیان نور اظهار کرد: از ابتدای ورود زائران راهیان نور در سال 93 به استان کردستان تاکنون بیش از 27 هزار نفر از مناطق عملیاتی شهرستان مریوان بازدید به عمل آورده‌اند.

وی گفت: از تعداد 27 هزار نفر زائر راهیان نور مریوان بیش از 3 هزار و 400 نفر دانش‌آموز از مناطق عملیاتی مریوان به‌ویژه هانه شیخان بازدید به عمل آورده‌ و بیش از 48 ساعت نیز در این شهرستان ساکن شده‌اند.

فرمانده سپاه مریوان تصریح کرد: تقریباً می‌توان گفت که هرشب بیش از 250 نفر زائر در قالب راهیان نور در مناطق عملیاتی شهرستان مریوان ساکن شده و شب را در این منطقه سپری کرده‌اند.

وی گفت: به‌منظور ترویج فرهنگ رشادت‌ها، ایثار و جانفشانی‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس خاطرات رزمندگان به‌صورت مستقیم برای زائران حاضر در این کاروان‌ها و در مناطق عملیاتی بازگو شده و آنها را در جریان زندگی آن عزیزان قرار خواهیم داد.

عیسی‌زاده افزود: این اردوها می‌تواند مناطق عملیاتی را به تمامی افراد حاضر در کاروان‌های راهیان نور شناسانده و آنان را از مجاهدت‌های رزمندگان آگاه سازد.

وی آگاه سازی جوانان و نسلهای آینده از رشادت‌های رزمندگان را از مهمترین اهداف کاروان‌های راهیان نور عنوان کرد و گفت: یکی از مؤثرترین راه‌های خنثی سازی توطئه دشمنان استفاده از ظرفیت کاروان‌های راهیان نور است.

فرمانده سپاه مریوان تصریح کرد: بازدید از مناطق عملیاتی والفجر4، بازدید از هانه شیخان و دیگر مناطق عملیاتی این شهرستان و اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌هایی است که برای کاروان‌های راهیان نور در مریوان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تاکنون از 21 کشور دنیا نیز زائر راهیان نور به مریوان وارد شده‌اند که امید است بتوانیم با بالا بردن و ارتقای سطح زیرساخت های موجود بر تعداد این زائران بیفزائیم.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon