ادامه روند بررسی آرا افغانستان تنها با حضور ناظران ملل متحد انجام می‌شود

ادامه روند بررسی آرا افغانستان تنها با حضور ناظران ملل متحد انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت: پس از برگزاری نشستی با ناظران بین‌المللی و ملل متحد تصمیم بر این شد تا ادامه روند بررسی آرا تنها با حضور نمایندگان ملل متحد و بدون حضور ناظران کاندیداها انجام پذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «جاوید حبیبی» سرپرست دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان لحظاتی پیش به خبرنگاران گفت: روند عادی بازشماری و بررسی آرای دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان به خوبی پیش می‌رود و برای سرعت بخشیدن به امور در نظر است تعداد ناظران بین‌المللی و کمیسیون افزایش یابد.

وی افزود: کمیسیون انتخابات در تلاش است تا تعداد محلات و ساعات کاری را برای رسیدگی بیشتر و بهتر به روند بررسی افزایش دهد، اما تا پایان این رسیدگی زمان زیادی نمانده است.

حبیبی گفت: با در نظر گرفتن تمام موارد و وقایعی که در روزهای گذشته بوجود آمد، اکنون مشکلی نداریم.

وی در ادامه اذعان داشت: اگر هماهنگی مناسبی با ناظران بین‌المللی و نهادهایی که در روند رسیدگی و ابطال آرا با ما همکاری می‌کنند بوجود آید این روند با سرعت قابل ملاحظه‌ای پیش خواهد رفت.

حبیبی افزود: کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در تلاش است تا تعدا ناظران خود را افزایش دهد.

وی تأکید کرد: بر اساس دستورالعمل روند رسیدگی و ابطال آرا، در صورت عدم حضور ناظران بین‌المللی، گروه‌های کاری در محل تا زمان حاضر شدن این ناظران به هیچ وجه کار خود را آغاز نخواهند کرد و در صورت به وجود آمدن چنین موردی با افراد خاطی برخورد قانونی شده و آرا مجددا بررسی می‌شود.

حبیبی در خصوص روند ویژه بررسی 6هزار صندوق به خبرنگاران گفت : در بخش بازرسی ویژه، ناظران و کارمندان افزایش خواهند یافت و تاکنون 1250 صندوق مورد بازرسی قرار گرفته است.

سرپرست دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات  با اشاره به 2 تیم انتخاباتی افغانستان اذعان داشت: بعد از اینکه 2 تیم انتخاباتی «عبدالله عبدالله» و «اشرف‌غنی احمدزی» روند بازشماری و ابطال را ترک کردند، نشستی با حضور سازمان ملل متحد و نهادهای دست‌اندرکار انتخابات برگزار گردید و تصمیم برآن شد تا ادامه این روند را فقط با حضور ناظران ملل متحد ادامه دهیم.

جاوید حبیبی سرپرست دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرد: در پایان هر روز کاری، نسخه‌ای از چک‌لیست‌ها به دست 2 تیم انتخاباتی و ناظران بین‌المللی می‌رسد و در روز بعد گزارش کلی به کمیسیون مستقل انتخابات ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان