معلمان تهدیدات علیه دانش‌آموزان را به یک فرصت تبدیل کنند

معلمان تهدیدات علیه دانش‌آموزان را به یک فرصت تبدیل کنند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه مشهدمقدس گفت: معلمان تهدیدهای علیه دانش‌آموزان را به یک فرصت تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله علم‌الهدی دقایقی پیش در جمع دانشجویان تربیت معلم سراسر کشور اظهار کرد: بر حسب نقش‌آفرینی که شما دانشجویان و معلمان در تربیت بندگان خدا دارید، معلمان تهدیدهای علیه دانش‌آموزان را به یک فرصت تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) مهمان‌داری ویژه‌ای برای شما خواهند داشت و تشرف شما در این ایام به‌صورت یک فرصت درمی‌آید.

امام جمعه مشهدمقدس خاطرنشان کرد: توجه به این فراز از امام سجاد(ع) که حیات طیبه را از خداوند درخواست می‌کند ماهیت حیات طیبه را برای ما مشخص می‌کند، حضرت در مقدمه دعا 4 درخواست را عنوان می‌کنند که این 4 درخواست عبارتند از طول عمر، عمل نیکو، اتمام نعمت و رضایت پروردگار؛ این 4 عامل لازمه رسیدن به حیات طیبه است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: نکته مهم این است که امام سجاد(ع) می‌فرمایند احینی به حیات طیبه که این یعنی حیات طیبه یک حیات انقلاب در زندگی است و مهم این بوده که ما عوامل حیات طیبه را بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب‌ها به دو دسته بیرونی و باطنی تقسیم می‌شوند خاطرنشان کرد: یکی از لازمه‌های حیات طیبه طول عمر است چرا که امنیت زندگی و بقای حیات نیازی برای رسیدن به حیات طیبه است و این فقط با اتکای به قدرت پروردگار متعال حاصل می‌شود.

امام جمعه مشهد‌مقدس اظهار کرد: همه انسان‌ها از آلوده‌شدن گریزانند و شرایطی که انسان‌ها را آلوده می‌کند دو چیز است اولا اضطرار در زندگی و دوما فوران گرایش‌های نفسانی که اگر به دنبال حیات طیبه هستیم باید در شرایط متعادلی قرار گیریم تا از این دو عامل به دور باشیم و این جز با تفضل خداوند حاصل نمی‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تاکید کرد: حیات طیبه بدون رضای پروردگار حاصل نمی‌شود، خداوند در گرو وجود روز عبودیت در بندگان است و اینکه انسان از هرآنچه خداوند می‌خواهد تبعیت کند و برای دست یافتن به این مهم تلاش کند.

وی افزود: اگر کسی توانست به جایی برسد که فقط بداند هر کاری انجام می‌دهد مورد نهی خداوند نیست رضایت خداوند حاصل شده و با این 4 عامل است که حیات طیبه حاصل می‌شود.

امام جمعه مشهد مقدس در پایان با توصیه به دانشجو معلمان حاضر در طرح ملی حیات طیبه گفت: معلمان مصداق کامل خلیفةالله در زمین هستند چرا که کسی که به تربیت انسان‌ها می‌پردازد و می‌تواند نماینده خالق جهان باشد.

انتهای پیام/ آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon