وزارت خارجه پیگیر سرمایه‌گذاری هند در چابهار/منتظر حضور هندی‌ها نمی‌مانیم

وزارت خارجه پیگیر سرمایه‌گذاری هند در چابهار/منتظر حضور هندی‌ها نمی‌مانیم

خبرگزاری تسنیم:معاون امور بندری سازمان بنادر از تنظیم پیش‌نویس تفاهمنامه سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار خبر داد و با بیان این‌که این موضوع از طریق وزرات امور خارجه در حال پیگیری است، گفت:‌ توسعه بندر چابهار را حتی بدون حضور هندی‌ها آغاز می‌کنیم.

علی جهاندیده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: هندی‌ها سال‌های سال است که قضیه سرمایه‌گذاری در چابهار را مطرح کرده‌اند که در این زمینه پیش‌نویس تفاهنمامه تنظیم و به آنها ارائه شده و از طریق وزارت امور وزارت خارجه این موضوع در حال پیگیری است.

وی با بیان این‌که نظرات ایران را به طرف هندی منتقل کرده‌ایم، تصریح کرد:‌به‌طور همزمان در حال بررسی شرکت‌های داخلی هستیم چراکه نمی‌خواهیم زمان را برای توسعه چابهار از دست بدهیم.

وی افزود: به هر حال اگر حضور هندی‌ها میسر نشد قابلیت‌های چابهار همچنان وجود دارد و با توجه به تاکید رئیس‌جمهوری توسعه بندر چابهار را با هندی‌ها یا بدون هندی‌ها شروع خواهیم کرد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: زمان را رها نمی کنیم تا هر زمان هندی‌ها خواستند ما را مدیریت کنند و به‌طور همزمان در حال مذاکره با چند سرمایه‌گذار داخلی و خارجی هستیم تا بتوانیم جذب سرمایه را برای چابهار داشته باشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه