روایت لاریجانی از اعتماد به توانمندی‌های داخلی در زمان ریاست رسانه‌ملی


روایت لاریجانی از اعتماد به توانمندی‌های داخلی در زمان ریاست رسانه‌ملی

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی در قم گفت: زمانی که من در صدا و سیما بودم احساس نیاز به توانمندی داخلی احساس می‌شد؛ در آن زمان تحریم نیز نبودیم، به همین دلیل من به متخصصان داخلی اعتماد کردم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی لاریجانی دقایقی پیش در آئین افتتاح پروژه نیروگاه برق CHP و 18 پروژه مخابراتی استان قم در محل دانشگاه صنعتی این استان به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس‌مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود با اشاره به توانمندی داخلی در صنایع الکترونیک و مخابراتی، اظهار کرد: زمانی که من در صدا و سیما بودم احساس نیاز به توانمندی داخلی احساس می‌شد؛ در آن زمان تحریم نیز نبودیم، به همین دلیل من به متخصصان داخلی اعتماد کردم و ساخت بسیاری از قطعات فرستنده‌ها و بخش نور صدا و سیما را به آن‌ها سپردم.

وی افزود: در آن زمان بر صدا و سیما مقرر کردیم که جهت‌گیری باید به سمت استفاده از تولید داخلی باشد و از این رو مهندسان داخلی را تقویت کردیم و ساخت فرستنده‌های کم توان و برخی از بخش‌های نور را به داخل سپردیم، خرید آن‌ها را از خارج انجام دادیم.

لاریجانی تصریح کرد: توان داخلی حیرت‌آور بود و فرستنده‌های زیادی توسط متخصصین داخلی به‌ویژه جهاد دانشگاهی خواجه نصیر و سایر دانشگاه‌ها ساخته شد و به عنوان مثال فرستنده پرقدرت نصب شده در راه تهران - قم ساخت داخل بود.

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم‌ها نه تنها ایران ‌را به زانو در نیاورده ‌بلکه شرایط را برای افزایش توانمندی تولید داخلی و تقویت آن فراهم کرده است، گفت: تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در واقع سبب شد شرایط برای تقویت تولیدات داخلی با استفاده از کارشناسان و مهندسان داخلی بیش از پیش فراهم شود.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از سرمایه گذاری در کشور خاطرنشان کرد: مصوب شده ‌که پنجره واحدی برای سرمایه گذاری ایجاد شود تا کسی که می خواهد سرمایه گذاری کند به یک دستگاه مادر مراجعه کرده و آن دستگاه بقیه کارها و مجوزها را در مدت معین انجام دهد، البته چنین چیزی هنوز در عمل محقق نشده است اما راه انجام آن از نظر تئوری آماده شده است.

رئیس قوه مقننه با تقدیر از شرکت مخابرات ایران و استان قم برای راه اندازی پروژه نیروگاه تولید برق و آب مقطر به طور همزمان افزود: تولید آب در کنار تولید برق بسیار خوب است و در کشور ما اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: ضعف‌هایی مطرح است که حتی نیروگاه‌های هسته‌ای هم در کنار تولید برق آب نیز تولید کنند چراکه ایران با توجه به رشد جمعیت و نیاز فعلی نیازمند آب بیشتری است و چالش‌های آبی نیز گاهی در مجلس هم مطرح می‌شود.

لاریجانی اظهار کرد: 92 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و راهکارهایی مانند خرید آب مهار آب های مرزی و تولید آب مد نظر سیاست‌گذاران اقتصادی کشور قرار دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری به خدمات ستاد اجرایی فرمان امام به کشور اشاره کرد و افزود: این ستاد خدمات بسیار خوبی را در کشور انجام داده ‌و در زمینه آبادانی مناطق محروم و تولید ثروت و اشتغال کارهای زیادی را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: انشا‌الله این ستاد فعالیت‌های خود را در زمینه ایجاد اشتغال و آبادانی کشور با رشد خوب ادامه دهد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon