مسئولان درباره اقدامات فرهنگی پاسخ‌‌گو باشند/ بدحجابی از مظاهر اجرای نادرست سیاست‌های فرهنگی است

مسئولان درباره اقدامات فرهنگی پاسخ‌‌گو باشند/ بدحجابی از مظاهر اجرای نادرست سیاست‌های فرهنگی است

خبرگزاری تسنیم: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: مسئولان فرهنگی باید در مورد اقدامات فرهنگی در سال جاری پاسخ‌گو باشند و بگویند که با این‌همه نهاد فرهنگی چقدر پیشرفت کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی عضو جامعه روحانیت مبارز در یازدهمین مجمع عمومی سراسری جامعه اسلامی مهندسین، ضمن تبریک به‌مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) و فرا رسیدن هفته کرامت و نیز میلاد امام رضا(ع)، گفت: پیروزی چشمگیر فلسطینی‌های مبارز و تلاش‌گر و مردم مقاوم غزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را تبریک می‌گویم.

وی ضمن تجلیل حلول هفته دولت، گفت:‌ شهادت 2 شهید گران‌قدر، شهیدان رجایی و باهنر را تسلیت عرض می‌کنم.

امام‌جمعه موقت تهران خطاب به برگزارکنندگان این مجمع و اعضای این جامعه، گفت: شما مجمع بسیار باشکوهی ترتیب داده‌اید. این مجمع هم کیفیت و هم کمیت دارد. به شما تبریک می‌گویم که در یک تشکل دینی و اسلامی بسیار موفق وارد شده‌اید.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی به اهمیت تشکل در جامعه اشاره کرد و مسئله تشکل را یکی از مسائل بسیار مهمی دانست که نیازی به استدلال ندارد.

وی تأکید کرد: اگر انسان پایبند یک مکتب و پایبند رسیدن به یک هدف باشد، باید اقدام به تشکیل تشکل کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه مردم انقلابی ایران که انقلاب کرده و شاه را ساقط کردند و حکومت اسلامی به وجود آوردند، به‌دنبال ایجاد تشکیل بوده‌اند، گفت: سرچشمه بروز انقلاب برای این بود که در این زمینه توفیقات چشمگیری نثار مردم شود که حتما باید تشکل‌های متعددی داشته باشیم. البته همه تشکل‌ها باید در خدمت نظام باشند که یکی از همین تشکل‌ها جامعه اسلامی مهندسین است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی اظهار داشت: در جامعه استعدادهای فراوان است و روحیه‌ها و زمینه‌های خدمات فراوان و متعددی نیز وجود دارد. اگر انسان‌ها در این مجموعه استعدادهای‌شان شناخته و به‌کارگیری شود قطعاً شکوفا می‌شود که در این صورت می‌توان امیدوار بود به اینکه این حرکت طوفانی انقلاب باقی بماند.

وی تأکید کرد: اگر خدای ناکرده از این تشکیلات غفلت شده و سازماندهی شکل نگیرد و ارتباطات برقرار نشده و استعدادها نیز شناخته و شکوفا نگردد از آن طرف افرادی که نیات پلیدی دارند دست به تشکیلات بزنند و منسجم کار کرده و برنامه‌ریزی کنند، خوف آن می‌رود که آنها موفق شوند.

امام‌جمعه موقت تهران ضمن بیان اهمیت تشکل از دیدگاه قرآن و اسلام، گفت: خداوند در قرآن می‌فرمایند که اگر انسان‌ها تک‌تک صابر باشند، اما با هم جمع نشوند کارشان کارساز نیست. انسان‌های صابر باید با هم متحد باشند تا نتیجه کارشان نیز اثر داشته باشد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان اینکه اگر همه تشکل‌های دینی با هم ارتباط نداشته باشند، توفیق حاصل نمی‌شود، اظهار داشت: توصیه بنده به شما و همه تشکل‌های دینی این است که باید با هم مرتبط باشید. هر تشکلی باید مسئولیتی را عهده‌دار بوده گوشه‌ای از کارهای انقلاب را پیش ببرد.

وی افزود: برای حفظ انقلاب به کارهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و خدماتی نیاز داریم که باید انجام شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: البته برای ابقای انقلاب به بینش سیاسی، اقتصادی، خدماتی، نظامی و انتظامی نیاز است که باید به آن توجه شود. به همه این موارد احتیاج است که باید همه این تشکل‌ها با هم در این راستا مرتبط شوند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی گفت: خوب بودن، تک‌تک فایده‌ای ندارد. باید استعدادها شناسایی شده و با هم جمع شوند، البته باید با یکدیگر مرتبط بوده یک واحد شوند.

وی به اهمیت تجمع و اجماع مسلمین از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام همواره به تجمع و اجماع مسلمین در تمامی امور و به‌خصوص امور دینی و نماز تأکید کرده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز یکی از مظاهر تجمع مسلمین را حج تمتع دانست و گفت:‌ مـتأسفانه رژیم آل‌سعود که خدا آنها را لعنت کند نمی‌گذارد آن‌طور که خدا خواسته این مراسم برگزار شود. اگر حج به‌درستی برگزار شود امت اسلامی امتی قائم خواهد بود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی به اهمیت اجرای برنامه‌های اقتصادی در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: اگر اقتصاد درست در جامعه پیاده شود مانند این است که خون به‌خوبی به تمام بدن می‌رسد و اگر نرسد بدن بیمار است و ممکن است که بمیرد.

وی ادامه داد: امکانات باید براساس نیاز و همان‌طور که اسلام تعیین کرده به همه برسد. اگر کسی زکات ندهد به این تشکل عظیم اقتصادی مسلمین خیانت کرده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه همه تشکل‌ها باید با هم همسو بوده و به‌سوی یک هدف و آن هم برای مقابله با دشمن اقدام کنند، گفت: مبادا کسی از اعضای این تشکل‌ها برای رسیدن به اهداف مادی و دنیوی به عضویت این تشکل‌ها درآمده باشد. این تشکل‌ها برای خداست و حرکت ارزنده معنوی و الهی است. اعضای تشکل‌ها باید تقوا داشته باشند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی امر به معروف و نهی از منکر را یک حرکت جمعی در جامعه مسلمین دانست و تأکید کرد: آمرین به معروفی که در بعضی جاها شکل گرفته و گروه گروه هستند باید در یک گروه باشند تا به هدف موردنظرشان که همان امر به معروف و نهی از منکر است برسند. کاری که از یک گروه ساخته است از فرد ساخته نیست.

وی اظهار داشت: اسلام دستور قتال با دشمن را می‌دهد، اما همواره اهمیت مجموعه را بیان می‌کند و می‌‌گوید که رزمندگان باید خودشان را سازماندهی کرده علمدار باشند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه باید رکن اصلی و محور اساسی در تمام تشکیلات دینی بر پایه ولایت استوار باشد، گفت:‌ دلیل آن این است که این تداوم روایت رسول‌الله و ائمه معصومین است. این اعتقاد و باور ماست.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی به توجه به سخنان و فرمایشات ولی‌ امر مسلمین جهان اشاره کرد و گفت: در جاهایی ممکن است که افراد مردد شوند، اما باید ببینند که رهبر چه می‌گوید، باید به سخن رهبر انقلاب گوش دهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را سال اقتصاد و فرهنگی نام‌گذاری کرده‌اند، گفت: باید بکوشیم در زمینه اقتصاد و فرهنگی اقدام جدی انجام شود.

 عضو جامعه روحانیت مبارز با انتقاد از مسئولان فرهنگی کشور برای ارتقای سطح فرهنگ، گفت: در حال حاضر در شهریورماه و نیمه سال قرار داریم. مسئولان فرهنگی باید در مورد اقدامات فرهنگی در سال جاری پاسخ‌گو باشند و بگویند: با این‌همه نهاد فرهنگی چقدر در این زمینه پیشرفت داشته‌ایم؟

آیت‌الله موحدی‌کرمانی از وضعیت بدحجابی، زیرمیزی و کم‌کاری در ادارات و نیز رشوه انتقاد کرد و گفت: اینها از مظاهر اجرای نادرست سیاست‌های فرهنگی است که مسئولان باید به آن توجه کنند.

وی تأکید کرد: تمام مشکلات جامعه با فرهنگ اسلامی حل می‌شود. حل مشکلات اقتصادی نیز فرهنگی است. فرهنگ که سالم باشد اقتصاد مقاومتی خواهد بود و اگر نباشد اقتصاد متکی به نفت و بیمار می‌شود.

امام‌جمعه موقت تهران تصریح کرد: تولید که زیاد شود مشکل اقتصاد نیز حل می‌شود. امروز به فرهنگ کمتر توجه شده است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با بیان "مدیریت جهادی یعنی اینکه دستورات دقیق اسلام را به‌خوبی اجرا کنیم" گفت: این همان برنامه‌هایی است که مشکلات اقتصادی را در زمان رسول خدا حل کرد.

وی اظهار داشت: اگر اقتصاد اسلامی اجرا و عملی شود یک فقیر هم در جامعه نخواهد بود که باید برای رسیدن به آن مدیریت جهادی داشت و به فرامین اسلامی عمل کرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه باید برای بودجه کشور طوری برنامه‌ریزی شود که به همه برسد، افزود:‌ نباید طوری باشد که عده‌ای جیب‌های‌شان پر شده و عده عظیمی صدای ناله‌های‌شان بلند شود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی اظهار داشت: اسلام مشکل تأمین جهیزیه و اشتغال را حل کرده است. دلیل اینکه ما موفق نبوده‌ایم این است که به فرامین اسلامی توجه نکرده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به اهمیت کار و فرهنگ بین نسل جوان توجه شود. اسلام می‌گوید هر کاری ارزش دارد. امروز وضعیت به‌گونه‌ای است که فارغ‌التحصیلان به‌دنبال یک دفتر، میز و رئیس دفتر برای کار هستند و حقوق کافی می‌خواهند و بنده می‌گویم خیر، این کار نیست.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon