نرخ سود تسهیلات نوسازی شناورها بسته به عقود مبادله‌ای و مشارکتی متغیر است

نرخ سود تسهیلات نوسازی شناورها بسته به عقود مبادله‌ای و مشارکتی متغیر است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به تفاهنامه با سازمان بنادر و دریانوردی برای پرداخت تسهیلات نوسازی شناورهای فرسوده، گفت: نرخ سود این تسهیلات به نوع عقد یعنی مشارکتی یا مبادله‌ای بودن بستگی دارد.

محمدعلی سهمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، یادآور شد:‌ تفاهمنامه‌ای برای توسعه همکاری‌ها بین سازمان بنادر و دریانوردی و بانک توسعه تعاون جهت تامین مالی تعاونی‌ها و سایر فعالان اقتصادی در خصوص طرح‌ها و پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل دریایی و خدمات بندری منعقد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم در چارچوب این تفاهمنامه طرح‌ها و پروژه‌های این بخش را تامین مالی کنیم.

وی تصریح کرد:‌ تسهیلات بیشتر برای ساخت شناورهای مسافری و یدک‌کش تولید داخل پرداخت شده و برای این کار باید طرح‌ها و پروژه‌ها در حوزه بندری و خدمات وابسته تعریف و به بانک ارائه شود.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در پاسخ به این پرسش که مبلغ تسهیلات مشخص است، بیان کرد: حداکثر تسهیلات پرداختی معادل 80 درصد هزینه سرمایه‌گذاری در طرح و پروژه است یعنی حداقل 20 درصد هزینه سرمایه‌گذار را سرمایه‌گذار تامین کند.

سهمانی در خصوص نرخ سود تسهیلات مذکور نیز گفت:‌نرخ سود این تسهیلات تابع نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار بوده و به نوع عقد یعنی "مشارکتی" یا "مبادله‌ای بودن" تسهیلات بستگی دارد.

وی درباره هدفگذاری امسال افزود: سقف تفاهمنامه با سازمان بنادر و دریانوردی 1500 میلیارد ریال است و بسته به این‌که نیاز مالی هر طرح چقدر باشد در چارچوب تفاهمنامه قطعا تسهیلات را پرداخت می‌کنیم.

به گفته وی،‌ پنج برابر مبلغ سپرده‌گذاری شده توسط سازمان بنادر از محل منابع بانک به متقاضیان تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش تسنیم،‌ هم‌اکنون نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای 22 درصد و عقود مشارکتی ارقامی بالاتر از این از 26 تا 30 درصد است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه