رحمانی‌: ثبات و آرامش در حوزه‌های اقتصادی و روابط خارجی به کشور بازگشته است


رحمانی‌: ثبات و آرامش در حوزه‌های اقتصادی و روابط خارجی به کشور بازگشته است

خبرگزاری تسنیم: وزیر کشور در کرمان با بیان اینکه ایران تعیین‌کننده وضعیت نهایی منطقه است، گفت: در حال حاضر با تلاش دولت و مجلس ثبات در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و روابط خارجی به کشور بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، عبدالرضا رحمانی‌فضلی پیش از ظهر امروز در نشست با روحانیون و نخبگان استان کرمان، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش دولت در مدت یک سال گذشته بسیاری از فشارهایی که در روز نخست بر دولت و ملت وجود داشت، کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در آن روزها تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی علیه کشور یکپارچه بود و حتی در شورای امنیت علیه ایران قطعنامه صادر کردند، افزود: در آن هنگام جلوی فروش نفت، حمل و نقل و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را گرفتند، همان شیوه‌ای که سبب نابودی صدام در عراق شد، به شکل بدتری علیه ایران اعمال کردند.

وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از فشارهای بین‌المللی بر جمهوری اسلامی ایران کاهش یافته است، گفت: خوشبختانه جامعه بین‌المللی حق ایران در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را پذیرفته و ایران در دامنه این حق قانونی با جهان مذاکره می‌کند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تلاش دولت و مجلس ثبات در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و روابط خارجی به کشور بازگشته است.

وی با بیان اینکه در سفر به مناطق مختلف کشور شاهد رشد مطالبه‌گری مردم بوده‌ام، اظهار کرد: این مسئله برای رسیدن به اوج پیشرفت و توسعه است و نشان می‌دهد که ملت همه اراده خود را برای رشد و توسعه به کار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ مطالبه‌گری در بین مردم تقویت شود، افزود: ‌دولتمردان باید مسیر و جهت مطالبه را به مردم نشان دهند و به آنها بگویند بر اساس امکانات و شرایط، مطالبات خود را مطرح کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امام راحل (ره) یک مطالبه بزرگ را در مردم ایجاد کردند، گفت: در آن برهه تاریخی امام (ره) فرمودند ملت ما اسلام می‌خواهد و باید استکبار و آمریکا از این کشور بروند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران، مطالبه‌گری را به عنوان یک هدف بلند و کلان ترسیم کردند و این همان مسیری است که ملت ایران آن را ادامه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران با وجود همه فشارها، شعارهای روز نخست انقلاب را تکرار می‌کنند، گفت: آخرین اقدامات و فشارهایی که نهادهای بین‌المللی علیه ایران به شکل یکپارچه اعمال کردند، جلوگیری از فروش نفت، حمل و نقل و کشتیرانی بود.

وزیر کشور با بیان اینکه این روش همانند شیوه‌ای بود که غرب علیه عراق و صدام اعمال کرد و در نهایت به نابودی صدام انجامید، بیان کرد: آنها امیدشان این بود که در انتخابات سال 92 که یک مقطع مهم چالشی به شمار می‌رفت، کار جمهوری اسلامی ایران تمام شود، اما برخلاف تصورات، مشاهده کردند مردم با هدایت مقام معظم رهبری، آن انتخابات را به حماسه سیاسی با حداقل اختلافات تبدیل کردند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در  گذشته میان سران قوا اختلاف وجود داشت و موجی از ناامیدی در میان مردم مشاهده می‌شد، افزود: مردم چون یک مطالبه بزرگ را پیگیری می‌کردند، به حاشیه‌ها توجه نکرده و با رهنمودهای مقام معظم رهبری از این امتحان بزرگ عبور کردند.

وی با تاکید بر اینکه ملت‌های جهان 36 سال است که از رسانه‌های نظام بین‌الملل می‌شنوند ایران یک کشور تروریستی، ضد حقوق بشر، مخالف صلح و حقوق زنان است، خاطرنشان کرد: امروز این سئوال برای آ‌ن‌ها مطرح شده که ملتی که 36 سال با این مسائل درگیر است، چگونه به تکنولوژی و مراتب بالای علمی در حوزه صنایع فضایی، نانوتکنولوژی و انرژی هسته‌ای دست یافته است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه بعد از فروپاشی شوروی، همه تحلیل‌ها بر این بود که دنیا یکدست و یکپارچه و به سوی ارزش‌های لیبرالیست پیش می‌رود، بیان کرد: تحولات منطقه‌ای سبب شد تا کانون‌های جدید قدرت در جهان شکل گیرد که ایران یکی از آن‌ها محسوب می‌شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ایران تاثیرگذارترین کشور در منطقه است، افزود: با وجودی که غرب در مسائل سوریه، عراق، لبنان و غزه دخالت داشته، اما تعیین کننده وضعیت نهایی منطقه جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر کشور با بیان اینکه ‌امام خمینی (ره) یک پازل از حکومت دینی ترسیم  کردند، اظهار کرد: یک قطعه از این پازل، فرهنگی است که بر اساس اسلام و مبتنی بر اندیشه‌های اسلامی و فرهنگی است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه قطعه دیگر از این پازل اقتصادی است، گفت: بدون شک در شرایط کنونی قدرت اسلام در حوزه اقتصاد نهفته است و باید اقتصاد جامعه اسلامی تقویت شود تا از این طریق اسلام نیز تقویت شود.

وی قطعه دیگر این پازل را سیاست دانست و تصریح کرد: بر اساس آن یک خط کشی در حوزه سیاست ترسیم شده و مرزهای بین ظالم و مظلوم و دشمن و دوست مشخص شده است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه امنیت یک قطعه دیگر از پازل حکومت دینی ترسیم‌شده از سوی امام(ره) است، بیان کرد: نمی‌توان به بهانه ایجاد امنیت، مصالح سایر کشورها را نادیده گرفت.

رحمانی فضلی تاکید کرد: در زمان جنگ ایران و عراق، ما می‌توانستیم شهرهای عراق را به دفعات بمباران کنیم، اما به سبب اعتقادات اسلامی از این اقدام صرف‌نظر کرده و یا حداقل به مردم آن مناطق اطلاع رسانی می‌کردیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در برابر ترانزیت مواد مخدر مقاومت کرده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی به سبب اینکه مواد مخدر جان مردم جهان را به خطر می‌اندازد، با اصل آن مخالفت کرده است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ناظر اصلی همه فعالیت‌ها، ولایت فقیه است و دولت‌ها تنها مسیر اجرا را طی می‌کنند، افزود: هر دولت بر اساس ظرفیت، تعهد، قدرت، اخلاق و معنویت خود این مسیر را طی می‌کند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مردم عملکرد دولت‌های قبل را با هر فراز و فرودی قضاوت می‌کنند، گفت: نباید دولتمردان به مسائل حاشیه‌ای که سبب انحراف از مسیر می‌شود، توجه کنند که خوشبختانه در یک سال گذشته با هدایت‌های مقام معظم رهبری، هماهنگی‌های خوبی میان سه قوا به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور به یک ثبات نسبی در حوزه اقتصاد دست یافته و دیگر نوسانات اقتصادی گذشته در حوزه ارز و یا طلا مشاهده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر رشد تورم از 45 به 23 درصد رسیده و رونق در همه حوزه‌ها خود را نشان داده است.

وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه سیاست نیز کشور از انزوا خارج و تعاملات برقرار و جنگ‌های روانی کنترل شده، تصریح کرد: در حال حاضر غرب حقانیت ایران در بحث انرژی هسته‌ای را پذیرفته و در دامنه این حق ملت ایران مذاکره می‌کند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه در گذشته نزاع‌های سیاسی بارها مقام معظم رهبری را ناراحت کرده و منجر به دادن تذکر از سوی معظم‌له در زمینه حفظ وحدت شده است، افزود: ‌در حال حاضر اختلاف سلیقه وجود دارد، اما اختلافات اساسی بین گروه‌ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در دانشگاه‌ها در مدت یک سال گذشته هیچ مشکل سیاسی و امنیتی حادی گزارش نشده است، گفت: در این مدت بر تعداد رسانه‌ها افزوده شده که این نشان از پویایی در جامعه است.

وزیر کشور با بیان اینکه کشور به سبب عدم توازن در تخصیص منابع به نقاط مختلف کشور، توسعه در همه نقاط شکل نگرفته، تصریح کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب اقصی نقاط کشور به همه زیرساخت‌ها از قبیل آب، برق، مخابرات، راه آ هن و فرودگاه مجهز شده‌اند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر همه امکانات برای سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد.

وی با انتقاد از این مطلب که ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد، افزود: اگر این تنگه بسته شود، در مرحله نخست ارتباط صادراتی و وارداتی ایران با جهان قطع شده و در نهایت به کشور ضرر و زیان وارد می‌شود؛ رئیس جمهور در سفر به هرمزگان "جاسک" را به عنوان منطقه آزاد اعلام کرد تا با توسعه بزرگراه و خطوط راه آهن به سواحل جنوبی، بهره‌وری از این مناطق افزایش یابد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon