انقلاب اسلامی هیچ منافع مشترکی با مستکبرین جهان ندارد

انقلاب اسلامی هیچ منافع مشترکی با مستکبرین جهان ندارد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در مشهد مقدس گفت: انقلاب اسلامی ایران هیچ منافع مشترکی با مستکبرین جهان ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، دریادار علی فدوی در همایش دوره طرح ولایت کشوری در دانشگاه فردوسی مشهدمقدس، اظهار کرد: امروز روز مبارک میلاد حضرت معصومه(س) بوده که مسلما برکت حضور این بانو برای همه شیعیان و مسلمین در سال های طولانی بر قرار بوده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به برکت امام(ره) روندی را برقرار کرده که این روند انطباقی با منافع و روندهای نظام‌های مستکبرین نداشته و ندارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: به همین لحاظ جنگ و دعوا بر سر این موضوع بالاست، سردمداری تمام مستکبرین بر عهده آمریکا است؛ قدرتمند ترین دشمنان، دشمنان حضرت محمد(ص) بودند و به همین دلیل خداوند آخرین پیامبر خود را فرستاده است.

وی ادامه داد: گفته می‌شود در هر زمانی به میزان قدرت هر مجموعه‌ای علیه‌اش دشمنی می‌شود بنابراین از اول خلقت تا پایان آن قدرتمندترین دشمنان کسانی بودند که با پیامبر خاتم (ص) دشمنی کرده‌اند، امروز هم به لحاظ قوت انقلاب اسلامی بیشترین دشمنی‌ها در برابر آن اعمال می‌شود.

دریادار فدوی بیان کرد: با نگاه به تاریخ جنگ می‌توان تحلیل جامعی در این زمینه ارائه داد چراکه آمریکایی‌ها انواع حربه‌ها را بکار گرفتند؛ یکی از مهمترین آن‌ها این بود که با حمایت از جنگ عراق علیه ایران، جلوی صدور انقلاب اسلامی به کشوری که جمعیت شیعه زیادی داشت را گرفتند و آن را در برابر انقلاب اسلامی قرار دادند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه‌ آمریکایی‌ها در جریان عملیات کربلای 5 به این نتیجه رسیدند که باید خودشان مستقیماً در جنگ ایران و عراق وارد شوند، خاطرنشان کرد: آن‌ها در این راستا با شرایط متفاوتی نسبت به گذشته در حاشیه خلیج‌فارس به صورت دائمی مستقر شدند و این کار دست عراق را باز کرد تا عملیات‌های گسترده‌تری انجام دهد.

وی افزود: در زمستان سال 65 صادرات نفت کشور به زیر 100 هزار بشکه رسید، ما زمانی که در اوج جنگ به این وضع رسیدیم هیچکس تحت تأثیر این موضوع قرار نگرفت که قیمت جهانی نفت با وجود اینکه 18 دلار بود ولی قیمت نفت ایران 6 دلار بود، به طور قطعی این 6 دلار کمتر از هزینه استخراج و بازآوری این نفت بود؛ البته نباید فراموش کرد که اگر روند انقلاب در این میان وجود نداشت بطور قطع خطرات زیادتر از این ما را تهدید می‌کرد.

دریادار فدوی تصریح کرد: در زمانی که عملیات والفجر 8 و کربلای 4 و 5 انجام شد در میان عملیات کربلای 5 بود که مصادف شده بود با 12 اسفند شهادت شهید خرازی، در همان روز به ما ابلاغ شد به سمت دریاها رفتیم و در برابر خطر وجود آمریکایی‌ها بود که باید فکری می‌کردیم تا ببینیم در مقابل باید چه حرکتی را در پیش گیریم.

وی افزود: به طور قطع 3 موضوع سازمان‌دهی متناسب، آموزش و تسهیل امور باید در سرلوحه همه کارها و عملیات‌ها قرار گیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت: شما اگر تکلیفی که خداوند به شما سپرده به درستی انجام دهید به طور قطع زمینه‌های مناسبی را برای خود فراهم کرده‌اید، با اطمینان می‌توان گفت که از فرماندهی نیروی دریایی سپاه گرفته تا سرباز خدمت‌کننده در این نهاد یک سلول مغزشان بر فعل نتوانستند و نشدند صرف نشده بود.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه تا قطعی شدن قطعنامه، 139 عملیات متقابل در خلیج‌فارس انجام داد، تصریح کرد: 17 عملیات موشکی، دریایی، چندین عملیات ویژه که آمریکایی‌ها همچنان با نام بردن از این عملیات‌ها تنشان به لرزه در می‌آید انجام شد و به طور قطع این عملیات‌ها با تفکری که تکلیف در پشت آن قرار داشت، شکل گرفت.

دریادار فدوی افزود: همه ما می‌دانیم که آمریکایی‌ها دشمن ما هستند؛ محک‌هایی که در آن زمان نیروی دریایی سپاه از طریق مقابله با آمریکا به خود واداشت به طور قطع نسبت به تمام محک‌ها از تفاوت برخوردار بود.

وی خاطرنشان کرد: سیاست و استراتژیک کشور همچنین مسئولان جنگ به‌ویژه آقای هاشمی مبنی بر ایجاد حداقل تشنج در خلیج فارس بود؛ یعنی اگر به کشتی‌های ما متناسب با شرایط موجود در آن زمان حمله می‌شد باید با کمترین تشنج در مقابل دشمن می‌ایستادیم؛ به طور قطع این مسئله وضعیتی را به‌وجود آورد که یک فکر و تئوری جدید در عرصه سیاست و دفاع کشور به‌وجود آمد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان اینکه اصطلاح جنگ نامتقارن را نخستین‌بار آمریکایی‌ها مطرح کردند، تأکید کرد:‌ آن‌ها بر این عقیده بودند که جنگ‌های آینده بر این پایه استوار می‌شود.

دریادار فدوی تصریح کرد: در یک مقطع زمانی نیروی دریایی سپاه به توانمندی‌های مختلفی دست پیدا کرد و در این میان در زمستان سال 66 آمریکایی‌ها اعلام کردند که تمام کشتی‌های خلیج‌فارس تحت حمایت آمریکا قرار می‌گیرد، البته پیش از مطرح شدن این موضوع تنها 11 کشتی کویتی تحت حمایت آمریکایی‌ها بودند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی دریای سپاه در آن زمان ناو یک میلیارد دلاری آمریکایی‌ها را سرنگون کرد و تمام این اتفاق‌ها و رخدادها در زمانی روی داد که نیروی دریایی سپاه دربدترین شرایط خود به سر می‌برد؛ عده ای در آن زمان می‌گفتند که ایران نمی‌تواند کشتی‌های آمریکایی و ناوهای آنها را سرنگون کند و حرکت و حمله‌های ایران را آن‌ها به سوزن زدن به فیل تشبیه می‌کردند به شکلی که حملات ایرانی‌ها بر آمریکایی‌ها هیچ تأثیری ندارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: ما به آمریکایی‌ها یک سوزن نمی‌زدیم بلکه صدها و یا هزاران سوزن به آن‌ها نشانه می‌رفتیم، با مطرح شدن این موضوع که دستور حمله از سوی آقای هاشمی صادر شود، بعد از دستور وی 5 کشتی توسط نیروی دریایی سپاه سرنگون شد، البته این موضوع را نباید فراموش کرد که ما می‌توانستیم به جای این تعداد 1139 کشتی را سرنگون کنیم.

دریادار فدوی تصریح کرد: از آن زمان تاکنون 26 سال می‌گذرد، 26 سال که بر مبنای تعریف یک تئوری به پیروی از یک تعریف وارداتی نبود بلکه تعریف و ترجمه‌ای از همه مسائل بود؛ نیروهای دریایی دنیا غالبا بر مبنای تعریف نیروهای دریایی آمریکا تشکیل شده‌اند و این کشورها با وجود این تعریف و به اندازه توان خود نیروهای دریایی کشور خود را تشکیل می‌دهند؛ ولی باید دانست که تعریف ما تمامش بر مبنای توان خودمان قرار داده شده که مبنای آن را می‌توان اقتصاد و سیاست و سایر مجموعه‌ها نامید.

وی با بیان اینکه یک مشخصه اصلی که بر همه عوامل تسلط دارد عامل انسان و یا همان پاسدار است، اظهار کرد: زمانی که در محضر رهبر معظم انقلاب رسیدیم بحثی در رابطه با اقدامات و اجرائیات صورت گرفته شکل گرفت، بحثی جدید به میان آمد که آمریکایی‌ها چهارمین بار است که تلاش می‌کنند توسط قایق‌های تندرو خود وارد خلیج‌فارس شوند و در نهایت در طول این فصل به این نتیجه دست یافتیم که آن‌ها جرأت چنین کاری را ندارند؛ پس به طور قطع وجود پاسدار مانند روحی است که در جسم دمیده می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: "ما مکلف به انجام تکلیف هستیم و مکلف به نتیجه نیستیم این سخن امام (ره) است که به طور قطع ما باید با تمام توان خود پای کارها بایستیم؛ آخر سال 91 رابرت گیتس وزیر دفاع وقت آمریکا 2 سخنرانی مهم انجام داد که در آن مطرح کرد که ما باید استراتژی نظامی و دریایی آمریکا را عوض کنیم چرا که این استراتژی در برابر ایران هیچ کارایی ندارد و آن‌ها با قایق‌های تندرو خود در هر صورت به ما هجوم می‌آورند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon