اولاند: تهران می‌تواند در مبارزه با داعش مشارکت کند/ معارضان سوری تسلیح شوند

اولاند: تهران می‌تواند در مبارزه با داعش مشارکت کند/ معارضان سوری تسلیح شوند

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور فرانسه خواستار تسلیح فوری معارضان سوری برای مقابله با داعش در این کشور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه خواستار افزایش حمایت بین المللی از عراق در مقابله با داعش شد.

اولاند با تاکید بر اینکه کشورش بر حمایت از عراق خواهد افزود، برای حفظ وحدت و امنیت عراق خواستار افزایش کمک‌ها بین المللی به بغداد شد

رئیس جمهور فرانسه مدعی شد که بشار اسد رئیس جمهور سوریه شریک تروریسم است و نمی توان برای مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه با وی شراکت کرد.

اولاند همچنین خواستار تسلیح فوری معارضان سوری برای مقابله با داعش در این کشور شد.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه در ادامه گفت که وی در حال بررسی موضوع دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس پیشنهادی وی در مورد سازماندهی برای اقدام هماهنگ علیه شورشیان تکفیری که - بخش‌های گسترده‌ای از عراق و سوریه را در کنترل خود دارند - است.

اولاند گفت که در حالی که فرانسه به فشارهای خود بر ایران برای کنار گذاشتن آنچه وی طرح توسعه تسلیحات هسته‌ای نامید، ادامه می‌دهد، تهران می‌توانند در مورد چگونگی مبارزه با شبه‌نظامیانی که خود را دولت اسلامی نامیده و دیگر گروه‌های تکفیری مشارکت کند.

وی در جمع سفرای فرانسه گفت: "این درست که بحران عراق نشان داد که دلمشغولی‌های و نگرانی‌‌های ما همیشه در مسیرهای جدا از هم نیست."

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر تمایل آمریکا و کشورهای غربی برای همکاری با دولت سوریه در مقابله با گروه تروریستی داعش منتشر شد.

در این رابطه ولید معلم وزیر خارجه سوریه گفت که دمشق آماده همکاری و هماهنگی در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم است.

وزیر خارجه سوریه همچنین از بیانیه شورای امنیت سازمان ملل علیه گروهک تکفیری داعش استقبال کرد و گفت: هر گونه حمله هوایی بر فراز خاک سوریه باید با هماهنگی دمشق باشد وگرنه تجاوزی آشکار محسوب می شود.

سرگئی لاوروف چندی پیش نیز از کشورهای عربی و غربی خواست تا در مبارزه با گروه تروریستی داعش با بشار اسد رئیس جمهور سوریه همکاری کنند.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه غرب دیگر خواهان برکنار اسد نیست، خواستار تشکیل جبهه‌ای مشترک برای مبارزه با تروریسم شده بود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت