آغازجشنواره‌های رضوی؛ از شلمچه تا حرم امام رضا(ع)

آغازجشنواره‌های رضوی؛ از شلمچه تا حرم امام رضا(ع)

خبرگزاری تسنیم: برنامه «مثل باران» شبکه سه سیما از فردا جمعه به مناسبت آغاز دهه کرامت با ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) از این شبکه تلویزیونی پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید عباسی تهیه کننده «مثل باران» با اشاره به مناسبت جشن‌های گرامیداشت دهه کرامت که به مناسبت این دهه برگزار می‌شود، گفت: ورود نمادین کاروان امام رضا (ع) که براساس روایات تاریخی و با استفاده از لباس‌ها و لوازم متناسب با آن دوره بازسازی شده به مرز شلمچه از جلوه‌های ویژه این مراسم است. درخلال این مراسم کاروان نمادین امام رضا (ع) که از عراق وارد خاک شلمچه (محل ورود امام رضا (ع) به ایران) شدند تا خرمشهر، به همراهی ورزشکارانی که در این همایش پیاده روی شرکت دارند، می‌پردازد.

وی افزود: ورزشکاران حاضر در این همایش قصد پیمودن مسیرشلمچه تا حرم امام رضا (ع) را دارند. جشنواره‌های رضوی از اول شهریوربه طور رسمی شروع شده‌اند.

جشن‌های دهه کرامت از روز ششم مصادف با میلاد حضرت معصومه (س) در کشور آغاز تا روز میلاد امام رضا (ع) مصادف با 16 شهریور ادامه دارد.

برنامه «مثل باران» جمعه 7 شهریور ساعت18:10 دقیقه و شنبه 15:30 دقیقه به پخش مراسم ویژه دهه کرامت و جشنواره‌های رضوی می‌پردازد.

«مثل باران» کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیما است که در مناسبت‌های مذهبی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران