هکرهای روسی اطلاعات موسسه مالی «جی پی مورگان» را سرقت کردند

هکرهای روسی اطلاعات موسسه مالی «جی پی مورگان» را سرقت کردند

خبرگزاری تسنیم: پلیس فدرال آمریکا «اف بی آی» در حال تحقیق در خصوص ربوده شدن اطلاعات موسسه مالی جی پی مورگان است که می تواند توسط هکرهای روسی انجام شده باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، منابع آگاه اعلام کردند: پلیس فدرال آمریکا تحقیقاتی را در خصوص سرقت اطلاعات موسسه مالی جی پی مورگان آمریکا آغاز کرده اند که احتمالا از سوی هکرهای روسی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، جیمز لوییس دبیر برنامه فناوری های راهبردی در مرکز تحقیقات راهبردی و بین المللی تاکید کرد: روشی که در سرقت اطلاعات موسسه جی پی مورگان استفاده شده معمولا توسط هکرهای روسی مورد استفاده قرار می گیرد. روس ها گزینه های دیگری نیز برای انجام فعالیت های بیشتر دارند ولی سئوال اصلی در این شرایط این است که چه چیزی حملات هکری را تشدید خواهد کرد و پاسخ احتمالی ما چه باشد؟

سخنگوی موسسه مالی جی پی مورگان نیز تاکید کرد: شرکت های بزرگ مثل جی پی مورگان معمولا با حملات مکرر سایبری روبرو می شوند و لایه های دفاعی زیادی برای مقابله با تهدیدات احتمالی دارند.

این حمله سایبری موجب از دست رفتن چندین گیگا بایت از اطلاعات حساس این موسسه مالی بزرگ آمریکایی شده است.

بلومبرگ به نقل از کارشناسان امنیتی افزود: نفوذ به لایه های دفاعی و امنیتی نیاز به تخصص و مهارتی فراتر از هکرهای عادی دارد. منابع آگاه افزودند: هکرهای روسی احتمالا این حملات سایبری را در پاسخ به تحریم های آمریکا و سایر کشورهای غربی علیه روسیه انجام داده اند.

آمریکا و کشورهای غربی تحریم های زیادی را علیه روسیه اعمال کرده اند. غرب بارها روسیه را به دست داشتن در تحولات اوکراین و درگیری های شرق این کشور متهم کرده است. روسیه نیز ضمن اعمال تحریم های تلافی جویانه بارها این ادعاها را رد کرده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان