شبکه فرعی آبیاری فومن به بهره‌برداری رسید


شبکه فرعی آبیاری فومن به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری تسنیم: مدیر جهادکشاورزی فومن با بیان اینکه احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی (پوشش بتنی انهار) این شهرستان به طول یک کیلومتر انجام شد، گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر ۹۸۳۷ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در فومن، با بیان اینکه دو واحد مرغداری با ظرفیت 45 هزار قطعه و اشتغالزایی 10 نفر امسال به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: برای این واحدها اعتبار بالغ بر 7200 میلیون ریال  هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه احداث شبکه فرعی آبیاری و زهکشی (پوشش بتنی انهار) به طول یک کیلومتر انجام شد، افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر 9837 میلیون ریال  به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهادکشاورزی فومن گفت: از مزایای اجرایی این طرح استفاده بهینه از آب، جلوگیری از هدر رفتن آب و آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب است.

ابراهیم‌زاده، سرعت پیشروی آب در مزارع و استفاده بهتر از مدت زمان آبیاری را از دیگر مزایای این طرح خواند و با این روش علاوه بر کاهش هزینه آبیاری از جمله لایروبی انهار را می‌توان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امسال 380 هکتار از زمین‌های شالیزاری شهرستان تجهیز و نوسازی می‌شود، خاطرنشان کرد: هدف از این کار برای رفاه حال کشاورزان منطقه،کاهش هزینه تولید، سهولت انجام عملیات زراعی،کشت مکانیزه و افزایش بهروری،کاهش سهولت در آبرسانی و صرفه‌جویی در منابع است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon