اقتصاد کشور تحمل رشد ۷ درصد را ندارد


اقتصاد کشور تحمل رشد 7 درصد را ندارد

خبرگزاری تسنیم: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: اقتصاد ایران یک اقتصاد ضعیف است و به رشد حداقل ۷ درصدی نیاز دارد و با وجود وضعیت فعلی اقتصاد کشور تحمل این رشد را ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی ربیعی ظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان در سنندج با گرامی داشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهار کرد: آنچه امروز انقلاب و نظام اسلامی دارد ثمره خون شهیدان است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: اقتصاد ایران یک اقتصاد ضعیف است و به رشد حداقل 7 درصدی نیاز دارد و با وجود وضعیت فعلی اقتصاد کشور تحمل این رشد را ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کارهای بزرگ در نرخ رشد اقتصادی بالا اتفاق می‌افتد تصریح کرد: در کنترل تورم دولت موفق عمل کرده ولی وضعیت فعلی مطلوب نیست و باید به تلاش ادامه داد.

وی گفت:دولت عزم خود را جذب کرده تا در پایان دوره خدمت خود نرخ تورم را تک رقمی کند و این نرخ تورم متعارف آرزوی 40 ساله ما بوده است.

ربیعی افزود: هر برنامه‌ای که بتواند تنها یک شغل هم ایجاد کند در کشور باید مورد توجه قرار گیرد و در آنجا سرمایه گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه آمار فقر در کشور نامناسب است خاطر نشان کرد: در هر دو حالت رونق و رکود اقتصادی فقرا اسیب می‌بینند و این امر همواره باید مد نظر باشد تا این اسیب‌ها به حداقل برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در شرایط رکود باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد گفت: احتمال اینکه بتوانیم از وضعیت فعلی حاکم بر اقتصاد کشور عبور کنیم بسیار زیاد است.

وی به وضعیت اقتصادی کشور برزیل در چند سال قبل اشاره کرد و افزود: کشور ما هم با برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف می‌تواند از وضعیت حاضر عبور کند و در این مسیر اگر تحریم‌ها هم کاهش پیدا کند و فروش نفت بیشتر شود یک تحرک جدی ایجاد می‌شود.

ربیعی تأکید کرد: چند بحث مهم در حوزه اشتغال در دولت در حال پیگیری است که از آن جمله لایحه بهبود فضای کسب و کار است و هرچند مدعی نیستیم این لایحه شق‌القمر می‌کند ولی در بهبود این فضا مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه کاستن از دیوان سالاری یکی از برنامه‌های دولت است افزود: حمایت از تولید نیز که از دیگر برنامه‌های دولت است می‌تواند در بهبود فضای اشتغال کشور اثر گذار باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه آب، نفت و گاز، مسکن و راه در دستور کار دولت است و اجرایی شدن این برنامه‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه اقتصادی را برطرف می‌کند.

وی به اعتبار اختصاص یافته توسط بانک مرکزی برای بهبود وضعیت اشتغال در کشور اشاره کرد و افزود: 50 درصد این اعتبار در کارهای جدید و 50 درصد منابع هم در روش‌های سنتی به کارگیری خواهد شد.

ربیعی به وضعیت استان کردستان اشاره کرد و گفت: انجام کارهای بزرگ در این استان قطعاً وضعیت اشتغال را بهبود می‌بخشد هرچند در برنامه‌های اشتغال نباید به برنامه‌های جزئی هم بی توجه بود.

وی رونق بخشیدن به مشاغل کوچک را یکی از راه های حل مشکل بیکاری عنوان کرد و افزود: دولت کشور را از حالت خودکاهندگی نجات داده ولی به سیاق مألوف نمی‌توانیم کار کنیم و باید با تلاش بیشتر در پی حل مشکلات باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دیگر دوران آزمون و خطا به سرآمده گفت: حق نداریم دست به کار بی برنامه بزنیم و یک ریال هم نباید بدون کار کارشناسی در جایی هزینه شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon