طرح حمایت از آمران به معروف به صحن علنی مجلس می‌رود


طرح حمایت از آمران به معروف به صحن علنی مجلس می‌رود

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ‌گفت: طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تا یک ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و چنانچه مورد تصویب قرار بگیرد برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

محمد رزم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، در مورد وضعیت کنونی طرح حمایت از آمران به امر به معروف و ناهیان از منکر، اظهار کرد: این طرح در حال حاضر در دستور کار کمیسیون مشترک قضایی و فرهنگی مجلس است و جلسات نهایی پیرامون این طرح باید برگزار شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این طرح تا یک ماه آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود و چنانچه مورد تصویب قرار بگیرد جهت تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

رزم گفت: طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر از چند ماه پیش با توجه به مطالبه مردمی و همچنین تعرض عده‌ای اراذل و اوباش به آمران معروف و ناهیان منکر که در پی آن برخی از آمران و ناهیان مجروح و عده‌ای نیز به شهادت رسیدند در مجلس مطرح شد که هم‌اکنون در دستور کار مجلس قرار دارد.

نایب رئیس دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این طرح توسط تعدادی از نمایندگان در قالب 5 تا 6 ماده تدوین شده بود که اعلام وصول شد و توسط هیئت رئیسه به کمیسیون قضایی ارجاع گردید.

رزم با بیان اینکه در طرح مزبور به جنبه‌های حقوقی و قضایی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر توجه شده است، گفت: این طرح در کمیسیون قضایی به تصویب رسید و با قید دو فوریت در صحن علنی مجلس مطرح که برای تصمیم‌گیری در مدت 48 ساعت به کمیسیون قضایی ارجاع داده شد اما به دلیل عجله‌ای که برای تدوین طرح بکار رفته بود رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس طرح سلب یک فوریت را مطرح کرد تا زمان بیشتری برای رسیدگی به این طرح وجود داشته باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: سلب یک فوریت از طرح در صحن علنی تصویب شد و طرح در کمیسیون مشترک قضایی و فرهنگی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

رزم بیان کرد: طرحی نیز در کمیسیون فرهنگی در همین رابطه تدوین شده بود که همزمان با طرح مورد تصویب کمیسیون قضایی با حضور مسئولان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، بیمه ایران و بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر کارشناسان امر در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت طرح جامعی در 25 ماده تدوین شد.

انتهای پیام / آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon