کیفیت آب شرب در خوزستان وضعیت مطلوبی ندارد


کیفیت آب شرب در خوزستان وضعیت مطلوبی ندارد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم ماهشهر، هندیجان وامیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: کیفیت آب آشامیدنی خوزستان وضع مطلوبی ندارد و در اکثر شهرستان‌های استان نمی‌توان از آب لوله کشی استفاده کرد.

حبیب آغاجری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار کرد: آب استان خوزستان از نظر کیفیت وکمیت مشکل دارد و آبرسانی در 200 روستای استان به وسیله تانکر است.

وی اضافه کرد: کیفیت آب آشامیدنی خوزستان هم وضع مطلوبی ندارد و در اکثر شهرستان‌های استان از آب لوله کشی نمی‌توان استفاده کرد.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: آب رودخانه زهره به دلیل شوری زیاد آسیب‌های جدی به کشاورزی منطقه وارد کرده است.

وی افزود: در استان مشکل آب وجود دارد و انتقال آب با کیفیت برای مصارف کشاورزی از لحاظ قانونی و اخلاقی صحیح نیست.

آغاجری با بیان اینکه انتقال آب برای مصارف غیر آشامیدنی باعث ضایع کردن حقوق مردم خوزستان می‌شود، تأکید کرد: نمایندگان خوزستان در برابر این طرح غلط و غیر کار‌شناسی کوتاه نمی‌آیند.

وی بیان کرد: انتقال آب از سرچشمه‌ها برای مصارف کشاورزی، اکوسیستم منطقه را به هم می‌ریزد و با این کار مشکلات جدیدی برای محیط زیست درست می‌کنیم.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر هدف انتقال آب برای مصارف کشاورزی است طبق اصول باید آب را از محلی که به خلیج فارس منتهی می‌شود، منتقل کنند نه از آب سرچشمه‌ها که مناسب‌ترین آب برای آشامیدن است.

انتهای پیام/ آ

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon