امروز ضرورت آمادگی رزم بیش از هر زمان دیگری روشن است

امروز ضرورت آمادگی رزم بیش از هر زمان دیگری روشن است

خبرگزاری تسنیم: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: ‌امروز از هر روز دیگر ضرورت آمادگی رزم برای ما روشن‌تر شده است.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام رضایی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان برگزاری کلاس‌های دوره تربیت و تعالی فرماندهان، مسئولان نمایندگی ولی‌فقیه و مسئولان حفاظت رده‌های نیروی زمینی سپاه، با استناد به روایات معصومین(ع)، حقیقت ذکر را ترک گناه و معصیت معرفی کرد.

وی گفت: معصیت خداوند، نشان‌دهنده فراموشی یاد خداست و طبق فرموده امام صادق(ع) مشکل‌ترین واجب الهی «ذکر کثیر» است؛ ذکر خداوند آنجایی خودش را نشان می‌دهد که حلال و حرامی در میان باشد، موضع‌گیری انسان نسبت به حلال و حرام نشان می‌دهد که آیا چنین شخصی ذاکر هست یا خیر.

حجت‌الاسلام رضایی عامل اصلی ذکر را ورع و پارسایی دانسته و خاطرنشان کرد: پارسایی یعنی پاسداری از نفس و مراقبت از این که دشمن وارد حوزه فکری و اعتقادی و رفتاری فرد نشود.

وی افزود: همان‌طور که رزمندگان نیروی زمینی سپاه در مقابل دشمن بیرونی مراقبت می‌کنند که وارد حریم کشور نشوند، چنین مراقبتی هم باید در مقابل دشمن درونی انجام گیرد و این همان معنای ورع است و به تعبیر امام سجاد(ع) پارسایی و پاسداری از نفس، نظام عبودیت و بندِ بندگی است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ‌امروز بیش از هر روز دیگر ضرورت آمادگی رزم برای ما روشن شده است.

وی شرایط و لوازمی را برای نیل به آمادگی برشمرد که از جمله آنها توجه به مسئله آموزش، تمرین و سلامت است.

حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: بحمدالله نیروی زمینی سپاه در زمینه مسائل آموزشی نظامی و عقیدتی و تمرین‌ها اقدامات خوبی انجام می‌دهد و توجه خوبی به این مسائل در سطح نیرو وجود دارد.

وی سلامت جسمی رزمندگان نیروی زمینی را به عنوان مهم‌ترین عامل در راستای ایجاد و حفظ آمادگی برشمرد و تأکید کرد: کسی که از نظر جسمی سالم نباشد، آگاهی او از فنون نظامی ثمری نخواهد داشت و این حساسیت باید در فرماندهان و روحانیون نیروی زمینی وجود داشته باشد که اهتمام جدی نسبت به سلامت نیروها و خانواده‌های آنها داشته باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon