اروپا مرکز استخدام نیرو برای داعش/ حضور ۲هزار اروپایی در جبهه داعش علیه سوریه

اروپا مرکز استخدام نیرو برای داعش/ حضور 2هزار اروپایی در جبهه داعش علیه سوریه

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آلمانی با استناد به اطلاعات کمیسیون اروپایی از حضور بیش از دوهزار جنگجوی اروپایی در جبهه داعش در سوریه خبر داد و اروپا را مرکز استخدام نیرو برای تروریست‌های داعش دانست.

به گزارش گروه  بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه تاگس شاو در مطلبی با عنوان اتحادیه اروپا مرکزی برای استخدام نیروهای تروریستی داعش نوشت: بر اساس ارزیابی کمیسیون اتحادیه اروپا بیش از 2000 نفر از این اتحادیه در جبهه داعش در سوریه نبرد می‌کنند. بر اساس اطلاعات کارشناسان امنیتی جوانان اروپایی از طریق استانبول به سوریه سفر می‌کنند.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: در بروکسل، لاهه و لندن فرقی نمی‌کند، طرفداران گروه تروریستی داعش پرچم های سیاه خود را در بسیاری از پایتخت‌های اروپایی نشان می‌دهند.

یک سخنگوی کمیسیون اروپایی در پاسخ به این پرسش که تعداد جنگجویانی که از اروپا به مناطق تحت حاکمیت داعش در سوریه و عراق سفر می‌کنند و آنجا آموزش‌های نظامی می‌بینند تا بعد از اقدامات تروریستی خود زمانی دوباره به اروپا برگردند، چقدر است، گفت: ما با اطمینان از بیش از دوهزار نفر سخن می‌گوییم. طبیعتاً این یک تهدید قابل توجه برای اروپا است.

بر اساس اطلاعات بروکسل تنها در سوریه در حال حاضر 385 بلژیکی که اکثر آنها به جبهه داعش تعلق دارند مبارزه می‌کنند. بر اساس اطلاعات دولت بلژیک بسیاری از این جنگجویان از بروکسل و آنتورپ به سوریه سفر کرده‌اند.

یکی از سردسته‌های گروه اسلام گرایان افراطی در بلژیک درباره چنین وضعیتی اظهار داشته است: در بروکسل بیکاری، فقر، نداشتن امید به آینده و جرم و جنایت‌های بسیار را بین جوانان داریم.

وی همچنین از شیوع فحشا، قمار، الکل و مواد مخدر در سراسر اروپا خبر داده و اینکه بسیاری از طرفداران وی جذب داعش و تبلیغات آن می‌شوند.

این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب نوشت: حداقل 140 هلندی در عراق و سوریه مبارزه می‌کنند. بر اساس اطلاعات کارشناسان امنیتی اروپا اکثر مبارزان اروپایی داعش، ابتدا به استانبول و از آنجا به سوریه سفر می‌کنند و بسیاری از آنها سعی می‌کنند بعد از عملیات‌های تروریستی خود دوباره به اروپا برگردند.

یک سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره اظهار داشته است که بازگشت این جنگجویان، امنیت داخلی اروپا را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/پ1*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت