مشکلات صنایع الکترونیک و مخابرات استان فارس برطرف می‌شود


مشکلات صنایع الکترونیک و مخابرات استان فارس برطرف می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شیراز با تأکید بر حمایت از کارخانجات تولیدی، گفت: مشکلات صنایع الکترونیک و مخابرات استان فارس برطرف می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمود واعظی ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های حوزه ارتباطات در استان فارس اظهار کرد: در گزارش‌هایی که همکاران ارائه کردند به خوبی به مطالب مختلف مربوط به استان فارس اشاره شده و در مورد سیاست‌های دولت در سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف دولت بعد از اعتماد مقام معظم رهبری و مردم به شخص رئیس جمهور و اعتماد دولت به اعضای کابینه تلاش در راستای پاسخ به این اعتماد است، افزود: مهم‌ترین هدف دولت حفظ و صیانت از اهداف ملی با در نظر گرفتن شرایط منطقه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رفتارهای افراطی‌گری در منطقه که به نام اسلام در اطراف کشورمان اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: چشم جهانیان به حکومت کشوری اسلامی است که با انقلاب امام خمینی(ره) شکل گرفته و ما باید با حفظ اصول و مبانی اعتقادی به دنیا نشان دهیم که اسلام ما بر مبنای منطق و رحمانیت بوده و برای کشور و منطقه برنامه دارد و لازم است کشور را در این راستا پیش برد.

واعظی با بیان اینکه برای رسیدن به این هدف به همدلی و وحدت بیش از پیش نیاز داریم، تصریح کرد: با وحدت و همدلی می‌توان در خارج از کشور الگو بود و با موفقیت به مسائل داخلی کشور رسیدگی کرد و کشور را ساخت.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر کشور ما تحمیل شده، اظهار کرد: ما امروز با سیاست‌های پیش رو پایه‌های این تحریم را شکسته ایم و نمونه‌های آن را از امروز شاهدیم که کشورهای مختلف به دنبال همکاری و تعامل با دولت و کشور ما بوده بنابراین باید در راستای الگو شدن بیشتر تلاش کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شاید از نظر سیاسی در کشور اختلاف نظر وجود داشته باشد ولی در رسیدن به اهداف نظام باید متحد عمل کرد، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که همه جناح‌ها به ولایت فقیه اعتقاد جدی دارند و همه افتخار داریم که زیر ولایت رهبری اداره می شویم و کشور با اتحاد توانایی عبور از این موانع را دارد.

واعظی با اشاره به اینکه تلاش دولت در حوزه اقتصادی تلاش برای خروج از رکود است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال خروج از رکود را شاهد بوده و کشور پیش به سمت رونق اقصادی حرکت می‌کند.

وی اشتغال را از دیگر موارد مهم مدنظر دولت دانست و تصریح کرد: ایجاد اشتغال با رونق اقتصادی محقق می شود  و در سیاست خارجی تصویر ایران و دولت ایران در دید دیگر کشورها تغییر کرده و در حال حاضر در عرصه بین‌الملل جایگاه خوبی دارد کهاین جایگاه  باید بیشتر تقویت شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه استان فارس از نظر دولت نیاز به معرفی ندارد، اظهار کرد: استان فارس بسیاری از شاخص‌های فرهنگ و ادب را در برداشته و کشور به ادب این سرزمین بدهکار است.

واعظی با اشاره به اینکه استان فارس مخازن تاریخ کشور را در بردارد، افزود: در زمینه خدمات کشاورزی و محصولات ارائه شده نیز کشور مرهون استان فارس است.

مشکلات کارخانجات الکترونیک و مخابرات استان فارس برطرف می شود

وی با ابراز تأسف جدی از وضعیت کارخانجات تولیدکننده محصولات حوزه ارتباطات، گفت: این کارخانجات در راستای قطع وابستگی تلاش کرده و من آمادگی دارم در حد اختیارات حوزه فعالیت خود برای رونق مجدد فعالیت‌های الکترونیکی و مخابرات استان فارس تلاش کرده و بازار تولیدات این کارخانجات را تضمین کرده و کارشناسان مربوطه را در اختیار شرکت‌های تولیدی قرار می‌دهم تا تولیدات آنها هدفمند شده و بازار داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه افتخار ماست که خط تولید ما از تجهیزات داخلی باشد، خاطرنشان کرد: اگر به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای آن اعتقاد داریم بند مهم آن بومی کردن پژوهش و محصولات بوده و حتی فراتر از آن باید محصولات ما صادر شود.

واعظی با تأکید بر حمایت از کارخانجات تولیدی تصریح کرد: نه اینکه کارخانه جدید راه بیندازیم بلکه به دنبال برگرداندن شهر شیراز به عنوان قطب الکترونیک به جایگاه اصلی آن هستیم.

وی با توضیح در مورد موارد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مربوط به این حوزه، اظهار کرد: امروز برنامه ما در راستای تقویت بخش نرم‌افزار بوده که به مغز و فکر و برنامه‌نویسی مرتبط بوده و به دنبال این هستیم که کشور از میزبانی و هزینه‌های داخلی استفاده کند نه از محتوا و برنامه‌های خارجی.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه‌های دولت در راستای توسعه آی سی تی برای فراهم کردن زمینه برای استفاده از محتوا و برنامه‌های داخلی خبر داد و گفت:  توانایی فرزندان این مرز و بوم بسیار زیاد بوده و اپراتورهای ما آمادگی دارند از هر برنامه جدید استفاده کرده و مادام که اپراتورها از نرم‌افزاری استفاده کنند درصدی از این درآمد به حساب نویسنده برنامه واریزمی‌شود.

واعظی با بیان اینکه شبکه اطلاعات ملی باید هر چه سریع‌تر اجرایی شود، افزود: تا پایان سال 94 با تأمین بودجه این شبکه اجرایی شده و استان فارس در حوزه فعالیت دفاتر خدمات پیشخوان دولت از همه استان‌های کشور جلوتر بوده و در این استان نسل سوم ارتباطات راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به آماده نبودن پیوست فرهنگی این خدمت، خاطرنشان کرد: خدمات نسل سوم ارتباطات در ادامه خدمات دو سال گذشته رایتل بوده و باید به تأیید مراجع ذیربط برسد.

راه اندازی پست بانک در مناطق محروم کشور 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بناست پست‌بانک بیشتر در مناطق محروم فعالیت داشته باشد، تصریح کرد: پست بانک در روستاها خرده بانک‌ها را راه‌اندازی کرده و به سمت ایجاد اشتغال با وام کم‌بهره و هماهنگی با استانداری رفته و روستاییان نباید به دلیل محدودیت‌های مختلف به شهرها بیایند.

واعظی از برنامه‌های اجرا شده در استان خبر داد و گفت: با وجود اینکه برای توسعه استان کارهای زیادی انجام شده اما این فعالیت‌ها رضایت‌بخش نبوده و در بخش‌هایی زیرساخت استان خوب فعالیت داشته اما در رابطه با تلفن ثابت و زیرساخت‌های اینترنت در روستاها باید بیشتر تلاش کرد.

درآمد بسیار بالای همراه اول در راستای توسعه زیرساخت‌های تلفن ثابت هزینه شود

وی با بیان اینکه باید برای ساماندهی وضعیت استان فارس بودجه و اعتبار تخصیص داده شود، اظهار کرد: با آقای قادری هم عقیده‌ام که ما یک پروانه به شرکت مخابرات دادیم و درآمدهای همراه اول و مخابرات یکی است و درست نیست بگوییم که تلفن ثابت ضرر داده و بخش موبایل درآمد داشته و باید درآمد بسیار بالای همراه اول در راستای توسعه زیرساخت‌های تلفن ثابت هزینه شود و باید این موضوع پیگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: تقویت پوشش جاده‌ها نیز دنبال می‌شود که در تغییرات جدید از نسل دو به سه باید ضعف‌های گذشته برطرف شود و در زمینه توسعه رومینگ مشکلات کمتری وجود دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon