حزب سوسیال دموکرات آلمان آمریکا را مسئول ظهور داعش در عراق دانست

حزب سوسیال دموکرات آلمان آمریکا را مسئول ظهور داعش در عراق دانست

خبرگزاری تسنیم: رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات پارلمان آلمان جنگ عراق به رهبری آمریکا را عامل نابودی همزیستی اقوام و مذاهب در عراق و به این ترتیب ایالات متحده را مسئول ظهور داعش در این کشور دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "توماس اوپرمن"، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات پارلمان آلمان به صورت غیر مستقیم آمریکا را مسئول پیدایش گروه تروریستی داعش در عراق عنوان کرد.

وی در این باره اظهار داشت که آنچه که ما در حال حاضر تجربه می کنیم تا حد زیادی به جنگ دوم عراق بر می گردد که در آن به رهبری آمریکا صدام حسین در این کشور سقوط کرد.

"اوپرمن" که امروز در جریان تور تابستانی خود در ایالت نیدرزاکسن سخن می گفت آشکارا درباره لزوم حمایت از کردهای عراق در برابر تروریست های داعش با ارسال سلاح به این منطقه سخن گفت.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی همچنین محدودیت های ایجاد شده برای گروه های سنی در عراق به واسطه سیاست های دولت با اکثریت شیعی این کشور را پیش شرطی برای این دانست که داعش بتواند به ارتش این کشور ضربه وارد کند.

وی همچنین با اشاره به پیوستن گروه های سنی در عراق به تروریست های داعش گفت: تمام این فاجعه ها تازه حدود یک دهه بعد از سقوط صدام حسین اتفاق می افتد. مداخله نظامی آمریکا در عراق در آن زمان همزیستی اقوام و مذاهب در عراق را نابود کرد.

اوپرمن در ادامه راه حل بحران عراق را در این دانست که یک دولت جدید در این کشور به تبعیض ها علیه قبایل سنی خاتمه دهد. ابتدا غرب باید در یک تلاش گسترده کمک های بشر دوستانه را برای حدود 500 هزار نفر که از ترور داعش فرار کرده اند را فراهم کند.

وی در عین حال گفت که اما کمک های بشر دوستانه تنها یک حداقل امنیت را ممکن ساخته و در جاهایی امکان پذیر است که داعش بر آن مناطق حاکمیت ندارد.

اوپرمن با این فرضیه ارسال سلاح برای کردهای عراق به منظور مقابله با داعش را اقدامی بجا دانسته و در عین حال گفت که ارسال سلاح برای کردها خطر قرار گرفتن این تسلیحات در دست انسان های بد را به وجود می آورد.

قرار است صدر اعظم آلمان روز یکشنبه با وزرای مربوطه درباره مسئله ارسال سلاح به عراق تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت