نقاط زیرساختی ارتباطات در استان فارس به ۱۱ نقطه افزایش می‌یابد


نقاط زیرساختی ارتباطات در استان فارس به 11 نقطه افزایش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت گفت: تاکنون در شیراز و کازرون شرکت زیرساخت حضور داشته و ظرف امسال و سال آینده نقاط زیر ساختی ارتباطات و فناوری در فارس به ۱۱ نقطه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمود خسروی عصر امروز در مراسم افتتاح 22 طرح زیرساختی در حوزه ارتباطات و فناوری استان فارس، اظهارکرد: فارس پس از تهران و تبریز سومین استانی است که دارای دروازه بین‌المللی ارتباطات و اینترنت می‌شود.

وی تصریح کرد:  تاکنون در شیراز و کازرون شرکت زیرساخت حضور داشته و ظرف امسال و سال آینده نقاط زیر ساختی ارتباطات و فناوری در فارس  به 11 نقطه افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه در کشور 56 هزارکیلومتر فیبر نوری داریم که تمام شهرهای اصلی کشور را به یکدیگر متصل می‌کند، افزود: افزایش زیرساخت ارتباطی و فناوری توسعه «آی سی تی» را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه جهرم، آباده ، فسا، مرودشت، کازرون و لار از چند مسیر ارتباطاتشان با شیراز و بین خودشان برقرار می‌شود، گفت: در زیرساخت‌ها قابلیت اطمینان ارتباطات بسیار مهم است و امکان تامین پهنای باند اپراتورهای کشور از طریق مرزهای جنوبی از ویژگی‌های برجسته استان فارس است.

خسروی خاطرنشان کرد: شیراز به سبب قرار گرفتن در یکی از نقاط اصلی شبکه اطلاعات ملی و میزبانی بخش بزرگی از کاربران اقتصادی، علمی و صنعتی کشور، صاحب دروازه بین‌الملل اینترنت شده است.

وی بیان کرد: کشورهای دنیا خوب می دانند که  با توسعه ارتباطات ، همه بخش‌ها توسعه می‌یابد اما در ایران به ارتقا ارتباطات شبکه ای توجه چندانی نشده است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت زیرساخت با بیان اینکه استرالیا 30 میلیارد دلار برای ایجاد زیرساخت‌های ارتباطات سرمایه‌گذاری کرده، اظهار کرد: لازم است در برخی شاخص‌های ارتباطی و فناوری  10 برابر رشد کنیم تا عقب‌ماندگی فعلی ما جبران شود.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon