توجه ویژه دولت به پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به کردستان


توجه ویژه دولت به پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به کردستان

خبرگزاری تسنیم: استاندار کردستان گفت: دولت توجه ویژه ای به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان دارد چراکه اتمام این پروژه ها می‌تواند سبب تحول در کردستان شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی در ششمین جلسه شورای اداری کردستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامگاه امروز در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: حوزه جغرافیایی زاگرس که استان کردستان نیز در آن واقع شده است دارای بیشترین منابع خدادادی کشور است.

وی گفت: به دلیل شرایط خاص استان در دوران جنگ تحمیلی و عقب ماندگی های مزمن به جا مانده از دوران طاغوت هم اکنون شاخص های توسعه در استان کردستان در مقایسه با نعمت های خدادادی این خطه از میهن اسلامی متناسب نیست.

استاندار کردستان با بیان اینکه همه دولت های وقت در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه خوبی به کردستان داشته اند، تصریح کرد: متاسفانه با وجود همه این تلاش ها عقب ماندگی های منطقه در مقایسه با سایر نقاط کشور به طور کامل جبران نشده اند.

وی افزود: دولت یازدهم در طول یک سال گذشته در راستای حل مشکلات کشور که مشکلات استان کردستان نیز بخشی از آن ها می باشند تلاش های خوبی را انجام داده که نمونه این تلاش ها را می توان کاهش نرخ رشد تورم و مهار گرانی دانست.

دولت مشکلات کشور را به صورت شفاف با مردم در میان می گذارد

زاهدی با اشاره به اینکه مجموعه مدیریتی استان نیز در کنار تلاش های مسئولان ارشد نظام و دولت کوشش کرده تا در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سازماندهی مناسبی را ایجاد کند، تاکید کرد: آرامش اکنون استان مرزی کردستان با وجود نا آرامی های کشور همسایه نمونه بارز تعهد مسئولان استان به ارتقای سطح رفاه و آسایش مردم است.

وی گفت: دولت یازدهم از زمان آغاز به کار تاکنون همواره سعی کرده است تا مسائل و مشکلات کشور را به صورت واقعی با مردم در میان بگذارد چراکه معتقدیم این شفافیت در امور روند خدمت رسانی در جامعه را سرعت و عمل دولتمردان به تعهدات خود را آسان می کند.

استاندار کردستان با بیان اینکه امسال که سال تدوین برنامه ششم توسعه کشور است باید ظرفیت استان های مختلف کشور و به خصوص کردستان در نظر گرفته شود تا هر استانی بتواند با توجه به توانمندی های خود نقشی در توسعه ملی ایفا کند، اظهار کرد: کردستان استان محرومی نیست و ظرفیت های بالایی در توسعه دارد.

وی راه اندازی کارگروه صیانت از واحدهای تولیدی استان و حل مشکلات نزدیک به 30 واحد تولیدی، فعال تر کردن ستاد سرمایه گذاری و پنجره واحد سرمایه گذاری، توجه جدی به سرمایه گذاران داخلی وخارجی را از جمله اقدامات کلان مجموعه مدیریت استان برای توسعه سرمایه گذاری و کنترل رکود در واحدهای تولید کردستان عنوان و تاکید کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در استان کردستان به تصویب دولت رسیده و در حال پیگیری مسائل مرتبط با آن هستیم.

توجه ویژه دولت به پروژه های سفر رهبری به کردستان

زاهدی با تاکید بر اینکه دولت توجه ویژه ای نیز به مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان دارد چراکه معتقدیم اتمام این پروژه ها می تواند باعث تحول در کردستان شود، گفت: تخصیص اعتبارات مربوط به مصوبات این سفر از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری صد درصد است.

وی خاطرنشان کرد: سهم تبدیل اراضی دیم به آبی استان که در حدود 15 هزار هکتار در نظر گرفته شده بود با تلاش و پیگیری مدیران استان به 45 هزار هکتار افزایش یافته است که این مهم می تواند روند توسعه استان را سرعت ببخشد.

استاندار کردستان افزود: هرچند در عرصه هایی نظیر فناوری اطلاعات و ارتباطات، کردستان در یک سال گذشته پیشرفت های خوبی را داشته است اما کماکان در حوزه هایی نظیر حمل و نقل علی رغم سرمایه گذاری های زیاد، با مشکلات جدی مواجه هستیم که امیدواریم با توجه ویژه دولت بتوان امسال حرکتی جدی در این بخش انجام داد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon