انصارالله از طرح‌های صادقانه احزاب استقبال می‌کند/ امیدواریم رئیس جمهور یمن خواست مردم را عملی کند

انصارالله از طرح‌های صادقانه احزاب استقبال می‌کند/ امیدواریم رئیس جمهور یمن خواست مردم را عملی کند

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی جنبش انصار الله یمن با استقبال از طرح‌های صادقانه اکثریت احزاب این کشور برای حل اوضاع کنونی استقبال و ابراز امیدواری کرد که نهاد ریاست جمهوری برای عملی کردن خواسته‌های مردم وارد عمل شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری جنبش انصار الله یمن، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله از طرح های صادقانه ارایه شده از سوی اکثر احزاب سیاسی یمن استقبال کرد که در آن به موضوع بازنگری در آزادسازی قیمت های فرآوردهای نفتی، آغاز تشکیل دولت وحدت ملی، ورود به مرحله شراکت سیاسی براساس نتایج کنفرانس گفت وگوهای ملی پرداخته شده است.

وی در سخنانی مطبوعاتی افزود: ما همزمان با استقبال از این طرح های مثبت، امیدواریم که نهاد ریاست جمهوری برای عملی کردن خواسته های مردم – بدون هرگونه فریبکاری یا وقت کشی یا شایعه پراکنی یا تلاش برای خلاصه کردن خواسته های مردم در مسائل بی پایه و اساس – وارد عمل شود.

عبدالسلام افزود: ما تاکید می‌کنیم که اهتمام به میهن با پاسخ به خواسته های ملت تجلی می یابد و این ملت با برگزاری تظاهرات روزانه و گسترده خود خواهان حداقل حقوق خویش در سطح معیشتی و امنی است.

وی تاکید کرد: جنجال و هیاهوی ساختگی یا ابراز دوستداری ساختگی میهنی که نیمی از مردم آن زیر خط فقر هستند و از مشکلات در همه زمینه های امنیتی و سیاسی و اقتصادی رنج می برند، هرگز طوفان مردمی را متوقف نخواهد کرد بلکه اینکار از طریق تصمیمات صادقانه و پاسخ به گزینه ها و انتظارات ملت در داشتن آینده ای درخشان و بهتر است.

مردم یمن بویژه در روزهای اخیر با آزاد شدن قیمت حامل های انرژی و نان، دست به اعتراضات گسترده در سراسر این کشور زده و فساد گسترده در دولت و ناتوانی آن در حل معضلات جامعه را محکوم کرده‌اند.

درهمین راستا، جنبش اعتراضی مردم یمن با مشارکت هزاران نفر آغاز شده و آنها تهدید کرده اند که در صورت برآورده نشدن خواسته هایشان، دولت را سرنگون خواهند کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله نیز همسو با مردم به حکومت یمن هشدار داده که اگر به خواسته های مردمی پاسخ ندهد، با خیزش مخالفان به منظور سرنگونی روبرو خواهد شد.

درپی اعتراضات گسترده مردم یمن در روزهای جاری، شاه سعودی برای مهار اعتراضات و نجات دولت یمن به تکاپو افتاد و دستور اعطای نفت و پول فوری و بلاعوض به یمن را صادر کرد و همچنین تهدید کرده‌اند که در این کشور دخالت نظامی خواهند کرد.

درهمین راستا، دولت سعودی از طریق رسانه های خود تهدید کرد که برای مقابله با جنبش مردمی به رهبری گروه انصار الله دخالت نظامی در یمن خواهد کرد.

این درحالی است که جنبش انصار الله یمن درباره تعرض به اعتراضات مسالمت آمیز مردم برای درخواست جهت ایجاد تغییرات سیاسی در کشورشان هشدار داد.

علی البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله اظهار داشت: به همه شهروندان اطمینان می دهیم که تحرکات و اعتراضات ما مسالمت آمیز است اما به هر طرفی درخصوص تعرض به این جنبش ها و اعتراضات مسالمت آمیز هشدار می‌دهیم و بیشتر نگرانی ما از همان یگان های امنیتی و نظامی است که همچنان با دستور سرتیپ علی محسن الاحمر توطئه می کند.

درهمین راستا، وزارت کشور یمن به ‌بهانه آنچه "جلوگیری از ورود افراد مسلح و سلاح خواند"، تمامی ورودی‌های خاکی و فرعی منتهی به صنعا پایتخت این کشور را مسدود کرد.

رئیس جمهوری یمن اخیرا برای مهار اعتراضات مردمی و دستیابی به توافقی با جنبش انصار الله درخصوص خواسته های مردم کمیته ای را تشکیل و برای ملاقات با عبدالملک الحوثی رهبر این جنبش به شهر صعده در شمال یمن اعزام کرد اما مذاکرات به جایی نرسید و جنبش انصار الله علت این امر را نداشتن راهکارهای منطقی و درست کمیته یاد شده دانست.

در مقابل، عبدالملک الحوثی نیز بعد از به نتیجه نرسیدن این مذاکرات نامه ای برای رئیس جمهور یمن فرستاد و در آن راهکارهای جدیدی برای حل اختلافات ارایه کرد.

این درحالی است که علی البخیتی سخنگوی جنبش انصار الله تحویل این نامه را بیانگر موضع ملی و مسئولانه جنبش انصار الله و تعامل مثبت آنها با هر کمیته میانجیگری دانست و تاکید کرد که جنبش انصار الله با تحویل این نامه شراره بحرانی را که دشمنان میهن درصدد شعله ور کردن آن بودند، خاموش کرد.

عبدالملک الحوثی سه شنبه شب در تازه ترین سخنرانی تلویزیونی خود با دیگر بر لزوم برآورده شدن خواسته های مردم از جمله لغو دستور آزادسازی حامل های انرژی و روی کار آمدن دولتی سالم به جای دولت فاسد کنونی تاکید کرد و گفت: اگر این امر محقق نشود، مرحله سوم اعتراضات را با مشارکت مردمی هفته آینده آغاز خواهد کرد.

وی همچنین خواستار برگزاری تظاهرات در فردا جمعه در شهر صنعا شد.

درمقابل، رئیس جمهوری یمن بار دیگر خواستار پایان تحصن ها در ورودی خیابانها و جاده فرودگاه بین المللی صنعا و داخل شهرداری شده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت