عراقچی: طرف مقابل زیاده‌خواه نباشد حصول توافق تا ۲۴ نوامبر کاملاً عملی است

عراقچی: طرف مقابل زیاده‌خواه نباشد حصول توافق تا 24 نوامبر کاملاً عملی است

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر خارجه کشورمان تأکید کرد چنانچه طرف مقابل با جدیت و حسن‌نیت مذاکرات هسته‌ای را ادامه داده در پی زیاده‌خواهی نباشد، حصول توافق تا تاریخ ٢٤ نوامبر کاملاً عملی است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سیدعباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه روز پنج‌شنبه در نشست توجیهی سفرا و رؤسای نمایندگی‌های مقیم تهران، آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5 را تشریح و با بیان ویژگی توافقات برنامه عمل مشترک ژنو، بر جدیت کشورمان جهت حصول نتایج عملی و مثبت در مذاکرات جاری هسته‌ای تأکید کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، با تعیین کننده خواندن سه عنصر جدیت در مذاکرات، حسن‌نیت طرفهای مذاکره کننده و معقول و منطقی بودن انتظارات طرفین در مذاکرات، هرگونه حصول به نتیجه ملموس در مذاکرات را منوط به رعایت سه اصل فوق الذکر دانست.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حسن‌نیت کامل و نیز ایده‌های منطقی و راهگشا وارد مذاکرات شده و اطمینان دارد چنانچه طرف مقابل نیز با جدیت و حسن‌نیت مذاکرات را ادامه داده در پی زیاده خواهی نباشد، حصول توافق تا تاریخ ٢٤ نوامبر [3 آذر ماه] کاملاً عملی است.

معاون بین الملل وزیر امور خارجه، ضمن تأکید بر اهمیت مذاکرات دوجانبه کنار مذاکرات چندجانبه با 1+5، به تغییر نوع نگاه بین المللی نسبت به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته و در نتیجه رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم و از جمله جدیت در مذاکرات، علی‌رغم فضاسازی‌های گذشته بین المللی، اکنون جامعه بین الملل تصویری روشن و واقعی از اهداف صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران داشته و پروژه معرفی ایران به‌عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی شکست خورده است.

عراقچی در پایان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات تا ٢٤ نوامبر سال جاری به نتیجه برسد و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران متناسب با میزان حسن‌نیت طرف مقابل در مذاکرات، رفتار خواهد کرد.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان