آمار بیکاری اعلام شده در کردستان واقعی نیست


آمار بیکاری اعلام شده در کردستان واقعی نیست

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان گفت: آمار بیکاری در استان بسیار بالاتر از رقم ۲۸ درصد اعلام شده است و این رقم واقعی نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محسن بیگلری امشب در ششمین جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد با اشاره به مسئله اشتغال در کردستان اظهار کرد: آمار بیکاری در استان بسیار بالاتر از رقم 28 درصد اعلام شده است و این رقم واقعی نیست.

وی گفت: با توجه به اینکه درآمد کمتر از 2 میلیون تومان در کردستان زیر خط فقر است درآمد 200 هزار تومانی اشتغال محسوب نمی‌شود و اینگونه درآمد ها در این استان بسیار زیاد است که جزء شاغلان به شمار می روند اما این رویه درست نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان خواستار راستی آزمایی و ارائه آمار دقیق بیکاری در کردستان شد و تصریح کرد: تا زمانی که سرمایه گذاری دولتی در این استان اتفاق نیافتد آمار بیکاری نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه افزایش نیز پیدا می کند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران در کردستان قطعاً چشمداشتی به کسب سود نیز دارند بنابراین با شرایط حاکم بر استان حاضر به سرمایه گذاری نیستند.

بیگلری گفت: هر دولتی که بر سر کار آمده است به بهانه بحث‌های قومیتی قول‌های بسیاری  به مردم کردستان داده است اما تاکنون هیچگونه اتفاق چشمگیری در این استان به وقوع نپیوسته است.

وی خاطرنشان کرد: از دولت کنونی با توجه به این که به نام تدبیر و امید است انتظار داریم که امید را به کردستان برگرداند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به ظرفیت‌های استان کردستان در امر توسعه گفت: هر شهری در این استان به میزان استعداد و ظرفیت های خود نیاز به ایجاد یک کارخانه و واحد تولیدی برای به کارگیری نیروهای مستعد خود دارد.

وی افزود: استان کردستان در زمینه شاخص استعدادهای نیروی انسانی در رده‌های بالا قرار گرفته اما در وضعیت شاخص‌های توسعه در رده‌های پایین قرار گرفته و حل این مشکل نیازمند تدبیر ویژه دولت برای توسعه استان کردستان و رفع بیکاری است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon