واحدهای تولیدی تعطیل شده در لرستان احیاء می شوند


واحدهای تولیدی تعطیل شده در لرستان احیاء می شوند

خبرگزاری تسنیم: رئیس بانک مرکزی کشور گفت: واحدهای تولیدی تعطیل شده در لرستان با پرداخت اعتبارات سرمایه در گردش احیاء شده و خط تولید آن ها به حرکت در می آید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کوهدشت، ولی الله سیف امروز در حاشیه بهره برداری از طرح های گازرسانی از شهرهای کوهنانی و گراب کوهدشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت نظام بانکی با آن دسته از بنگاه های اقتصادی است که به دلیل نداشتن سرمایه در گردش ضرر دیده اند.

وی افزود: با توجه به مطرح شدن مسائلی پیرامون این بنگاه ها قرار شده است که لیستی از این شرکت ها و واحدهای تولیدی تهیه شده و در اختیار ما قرار داده شود تا اقدامات بانکی با دادن تسهیلات به آن ها انجام شده و سپس خط تولید آن ها تقویت شده و به حرکت در بیاید.

سیف تصریح کرد: این تسهیلات برای بنگاه های لرستان هیچ گونه محدودیتی ندارد و لذا جای هیچ گونه نگرانی در مورد کمبود اعتبار وجود ندارد و با هیچ گونه محدودیت اعتباری مواجه نمی شویم و واحدهای تولیدی که این ویژگی را دارند می توانند به بان که مراجعه کنند و تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

رئیس بانک مرکزی کشور بیان کرد: امیدواریم سال 93 سالی باشد که اگر فرصت تولید در استان ایجالد شد سال شکل گیری سرمایه گذاری های جدید در استان باشد.

وی اظهار کرد: امروز خوشبختانه در سال 93 اقتصاد ما به ثبات نسبی رسیده است و سرمایه گذاران جرعت پیش بینی کردن و سرمایه گذاری کردن در سطح استان را پیدا کرده اند و به راحتی می توانند در مورد سرمایه های خود در لرستان تصمیم گیری کنند.

سیف  با اشاره به بیانات روشنفکرانه مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان عنوان کرد:  بیانات مقام معظم رهبری بسیار روشنفکرانه و جهت دهنده در همه جهات مختلف بود و ما احساس کردیم که ایشان رضایت نسبی از دولت دارند و در گفتار خود به اعضای دولت روحیه داده و اظهار رضایت مطلوبی کرده اند.

رئیس بانک مرکزی کشور اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود اشاراتی را نسبت به مسیر صحیح حرکت داشته و بیان کرده اند که یکی از موارد جهت دهنده این بود که بانک ها باید از بنگاه داری بیرون بیایندو حرکت آن ها در خدمت تولید و صنعت باشد.

وی گفت: نظام بانکی باید با ذی نفعان خود رفتاری عادلانه داشته باشد که این ذی نفعان شامل سپرده گذار، سهام دار و گیرنده وام هستند  همچنین بانک باید رفتاری از خود نشان دهد که که به هیچ وجه مردم در حق هیچ یک از این گروه ها اجحاف نشود و همه از این پدیده بانکی منتفع شوند.

وی تصریح کرد: مسئولان لازم است سعی کنند روی مسائل به تفاهم برسند، زیرا در کشور اگر بخواهیم همه‌ موانع اقتصادی را کنار هم بگذاریم به رکن‌هایی مانند دولت، بخش خصوصی، مرجع قضایی و بانک  می‌رسیم.

سیف با بیان این ‌که رشد بانکداری در کشور افزایش انگیزه‌ی پس‌انداز است، اظهار کرد: بانک‌ها باید وظیفه‌ خود را در این زمینه انجام دهند و با ایجاد انگیزه در بین مردم و سرمایه گذاران سبب رشد بانکداری کشور شوند.

وی بانک را در خدمت اقتصاد کشور دانست و گفت: بازدهی واحد تولیدی باید به اندازه‌ تورم باشد، در غیر این صورت منفی عمل کرده است و باید مشکلات آن ریشه ‌یابی شود.

رئیس ‌کل بانک مرکزی ایران اولویت اول مجموعه‌ تحت امر خود را تأمین سرمایه‌ در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی برشمرد و گفت: در این زمینه لازم است به واحدهایی که می ‌توانند با تأمین سرمایه در گردش به تولید و اشتغال برسند، تسهیلات اعطا شود.

وی اولویت دوم بانک مرکزی ایران را تکمیل پروژه‌ های نیمه ‌تمام عنوان کرد و افزود: در سال 93 نظام بانکی وارد پروژه ‌های جدید نمی شود و این بدان معنی است که ریال‌ های نظام بانکی نباید در امسال برای پروژه‌ های جدید هزینه شود.

سیف گفت: پروژه‌ هایی که ورشکسته هستند و عملاً نمی‌توانند در رشد و توسعه‌ اقتصادی استان نقشی داشته باشند، نباید تسهیلات دریافت کنند بلکه باید سراغ واحدهایی برویم که با تسهیلات بانکی احیاء می‌شوند و سرپا می‌ایستند.

وی به مصوبه‌ سفر اخیر دولت به لرستان در مورد اختصاص 1500 میلیاد تومان سرمایه‌ در گردش واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: ما برای لرستان سقف تعیین نمی‌کنیم و به هر میزان که نیاز به سرمایه ‌در گردش باشد، به شرط بررسی کارشناسانه پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon