عطایی: صعود ایران به مرحله دوم حتمی است/ بازیکنان از کادرفنی حرف شنوی ندارند

عطایی: صعود ایران به مرحله دوم حتمی است/ بازیکنان از کادرفنی حرف شنوی ندارند

خبرگزاری تسنیم: مربی پیشین تیم ملی والیبال ایران گفت: بلژیک و پورتوریکو در مرحله گروهی در حد ما نیستند و صعود ایران به مرحله دوم حتمی است.

بهروز عطایی در آستانه آغاز مسابقات والیبال قهرمانی جهان در لهستان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: والیبال ایران در 15 سال گذشته روند رو به رشد خوبی داشته که جدا از لیگ جهانی جهانی 2014، بهترین نتایج را در مسابقات قهرمانی جهان سال 2010 در ایتالیا گرفت.

وی اضافه کرد: ایران در آن بازی‌ها در دیدار اول در عین ناباوری از مصر شکست خورد ولی توانست ژاپن را شکست دهد و در جدالی نزدیک با نتیجه 3 بر 2 به ایتالیا ببازد. این برای اولین بار بود که ایران توانست مقابل قدرتی مثل ایتالیا مقاومت کند و این تیم را حتی تا مرز شکست پیش ببرد. در آن مسابقات هنوز قانون 3 امتیاز برای هر بازی اجرا نمی‌شد و ایران از صعود به مرحله دوم بازماند.

مربی تیم ملی ایران در سال 2010 عنوان کرد: با آمدن ولاسکو به ایران، بازیکنان به خودباوری و کیفیت مطلوبی رسیدند و نام ایران را در دنیا بر سر زبان‎‌ها انداختند اما کواچ در مدت زمان کوتاهی که در ایران حضور دارد، فرصت شناسایی دقیق و آشنایی با روحیه بازیکنانش را پیدا نکرده است. برای مثال تقریبا تمام بازیکنان ایران با برگزاری اردوی آمریکا مخالف بودند و هنوز هم اظهار خستگی می‌کنند. متاسفانه کادر فنی نتوانست این مشکل را برای بازیکنان حل کند.

عطایی گفت: ولاسکو چنان مدیریت و تسلطی بر شاگردانش داشت که کسی نمی‌توانست بگوید خسته است. متاسفانه کواچ تسلط کامل بر فضای تیم ملی ندارد. علاوه بر این کواچ بعد از درگذشت زنده‌یاد حسین معدنی کاملا تنهاست و بازیکنان از کادر فنی حرف شنوی ندارند. این یک واقعیت است و نمی‌توان آن را کتمان کرد.

سرمربی فصل گذشته تیم کاله تصریح کرد: مسابقات قهرمانی جهان به مراتب سخت‌تر از لیگ جهانی است. کادر فنی در لیگ جهانی، حتی در 2 بازی آخر مرحله بین قاره‌ای مقابل لهستان که به نتیجه نیز احتیاجی نداشت به کسی استراحت نداد و این نشان می‌دهد که تیم ملی در این مسابقات استراتژی درستی نداشته است.

وی گفت: با همه این اوصاف، دلیلی برای نتیجه نگرفتن تیم وجود ندارد و شاید فقط همان خستگی سفر به آمریکا برای بازیکنان دردسرساز شود. تیم ایران می‌تواند به جمع 6 تیم برتر جهان برسد چون بلژیک و پورتوریکو در مرحله گروهی در حد ما نیستند و صعود ایران به مرحله دوم حتمی است. اگر نتیجه‌ای جز این رقم بخورد، والیبال ایران شکست خورده است و این شکست گریبانگیر ما در بازی‌های آسیایی اینچئون خواهد شد.

عطایی در پایان به تسنیم گفت: تیم ملی به خوبی برای مسابقات قهرمانی جهان آماده شده ولی کم تجربگی کادر فنی در شرایط سخت برای کواچ گران تمام خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon