کاهش ۲۵ درصدی واردات نفت ژاپن از ایران در هفتمین ماه ۲۰۱۴

کاهش 25 درصدی واردات نفت ژاپن از ایران در هفتمین ماه 2014

خبرگزاری تسنیم: واردات نفت ژاپن از ایران در جولای ۲۰۱۴ با کاهش ۲۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شد و به ۱۴۳ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن در جدیدترین گزارش خود از کاهش 25 درصدی واردات نفت این کشور از ایران در جولای 2014 خبر داد.

بر اساس آمارهای این وزارتخانه، خرید نفت ژاپن از ایران در ماه جولای 2014 به 640 هزار کیلو لیتر برابر با 143 هزار بشکه در روز رسید. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 25 درصدی داشته است. واردات نفت ژاپن از ایران در جولای سال گذشته میلادی 847 هزار کیلو لیتر برابر با 189 هزار بشکه در روز اعلام شده بود.

واردات نفت این کشور جنوب شرق آسیا از ایران در جولای امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز با افت 29 درصدی روبرو شده است. ایران در ماه ژوئن امسال 200 هزار بشکه در روز نفت به ژاپن صادر کرده بود.

کل واردات نفت این کشور در ماه جولای با کاهش 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. واردات نفت ژاپن از کویت در این ماه 13 درصد، قطر 38 درصد، عمان 10 درصد و امارات 6 درصد کاهش داشته است. اما واردات نفت ژاپن از عربستان با افزایش 1 درصدی مواجه شده است.

ایران با تامین 4.2 درصد نفت مورد نیاز ژاپن پنجمین تامین کننده نفت وارداتی ژاپن در این ماه شناخته شده است. عربستان، امارات، قطر و کویت به ترتیب در رتبه های اول تا چهارم از این نظر قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه