تولید نفت ایران ۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت

تولید نفت ایران 50 هزار بشکه در روز افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: تولید روزانه نفت ایران در اوت سال جاری میلادی ۵۰ هزار بشکه افزایش یافت و به ۲.۸۳ میلیون بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، همزمان با ترمیم تولید نفت در لیبی و افزایش تولید در کشورهای آنگولا و ایران، میزان تولید نفت اوپک در ماه آگوست نسبت به ماه جولای افزایش یافته است.
عربستان و دیگر تولید کنندگان اصلی اوپک عمدتا میزان تولید خود را ثابت نگه داشته اند و برای افزایش قیمت ها، که در ماه آگوست به پایین ترین رقم در 14 ماه گذشته (نزدیک 101 دلار) رسید، یا به منظور باز کردن جا برای افزایش تولید نفت لیبی، تولید خود را کاهش نداده اند.
بر اساس این گزارش که بر مبنای آمارهای حمل و نقل و اطلاعات به دست آمده از منابع مطلع در شرکت های نفتی، اوپک و شرکت های مشاور تنظیم شده است، عرضه نفت اوپک در ماه آگوست به 30.15 میلیون بشکه در روز رسید که بالاتر از عرضه 30.06 میلیون بشکه ای در ماه جولای بود.
12 کشور عضو اوپک یک سوم نفت جهان را تولید می کنند. در ماه آگوست، بالاترین رشد تولید در لیبی اتفاق افتاد، جایی که میزان تولید 100 هزار بشکه در روز افزایش یافت. اما به اعتقاد تحلیلگران، با توجه به ادامه درگیری ها، وقوع یک ترمیم خطی در تولید نفت لیبی بعید به نظر می رسد.
کارستن فریچ، تحلیلگر بازار نفت در کومرزبانک آلمان گفت: «من فکر می کنم این روند (افزایش تولید لیبی) ادامه خواهد داشت، اما با عقب نشینی هایی همراه خواهد بود و روند آن نیز بسیار کند خواهد بود.»
فعلا افزایش تولید در لیبی، آنگولا و ایران تولید نفت اوپک را برای دومین ماه متوالی به بالای هدف گذاری اسمی 30 میلیون بشکه در روز رسانده است.
تولید نفت ایران در ماه آگوست پس از چند ماه پایین بودن میزان فروش، به دلیل افزایش صادرات، بیشتر شده است. تولید و صادرات نفت ایران از زمان آغاز امسال و به دنبال کاهش تحریم های غرب، رو به افزایش گذارده است.
وزیر نفت ایران روز سه شنبه گفت: «کاهش قیمت نفت به دلیل نوسانات فصلی است و ادامه دار نخواهد بود.»

بر اساس این گزارش تولید نفت ایران در ماه آگوست با افزایش 50 هزار بشکه ای نسبت به ماه قبل از آن به 2.83 میلیون بشکه در روز رسیده است. ایران پس از عربستان و هراق سومین تولیدکننده اوپک در این ماه بوده است.

تولید نفت عراق در ماه آگوست 140 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 2.94 میلیون بشکه در روز رسیده است.
انتهای پیام/ 161

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه