وضعیت دفاتر خدمات مسافرتی شمال غرب کشور تعیین تکلیف شود

وضعیت دفاتر خدمات مسافرتی شمال غرب کشور تعیین تکلیف شود

خبرگزاری تسنیم: معاون گردشگری کشور گفت: فهرستی از دارایی‌ها، ظرفیت‌هایمان و وضعیت دفاتر خدمات مسافرتی موجود در حوزه سلامت را در استان‌های شمال‌غرب در ۱۵ روز آماده شده تا در اختیار وزارت امور خارجه و سفارت ایران در باکو قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مرتضی رحمانی‌موحد  صبح امروز در دومین روز از نشست شورای راهبری گردشگری سلامت کشور با موضوع بررسی فرصت‌ها و رفع موانع توسعه گردشگری سلامت با جمهوری آذربایجان در تبریز، اظهار کرد: گردشگری سلامت فرآیندی چند وجهی است که نیاز به مشارکت جمعی موثر دارد.

وی با بیان اینکه یک سوی این موضوع دولت است، اظهار داشت: دولت تمام توانش را برای واگذاری تصدی و برون سپاری می‌گذارد و در حوزه گردشگری هم همین چارچوب را پیش گرفته و علیرغم پیچیده و نابسامان بودن برخی دستورالعمل‌ها و مناسبات، تلاش برای تثبیت و نهادینه کردن موضوع گردشگری بوده است.

معاون گردشگری کشور گردشگران را سرمایه‌های کشور ارزیابی کرد و گفت: شرایط جذب گردشگر فرآیند دقیق و پیچیده و طولانی و پر هزینه‌ای است که از لحظه ورود تا خروج  باید به درستی پیش برود.

رحمانی موحد راهی طولانی را پیش روی گردشگری سلامت توصیف کرد و گفت: سه نشست تخصصی راهبری برای این موضوع پیش‌بینی شده که اولینش امروز در شمالغرب در تبریز برگزار شد و دو نشست بعدی در شرق و مرکز کشور خواهد بود که پس از برگزاری سه نشست، دستورالعمل‌های مشخصی تعیین می‌گردد.

وی بررسی فرصت‌ها و رفع موانع توسعه گردشگری سلامت با جمهوری آذربایجان در نشست شمالغرب را یک مدل و پایلوت خواند که با جمع‌‌بندی موضوعات مطرح شده در آن جلسات بعدی با دیگر کشورهای همسایه آسان‌تر برگزار می‌شود.

رحمانی موحد با بیان اینکه این نشست‌ها حداکثر تا پایان آبان ماه برگزار می‌شوند، با اشاره به ثمرات این نشست‌ها گفت: ارتباط دائمی و بدون تشریفات با دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت و انعکاس مشکلات و پیشنهادات و نیز کار تشکیلاتی و ساختاری در گردشگری سلامت با تشکیل کارگروه‌هایی در هر استان باید از نتایج جلسات این نشست باشد.

معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: لازم است فهرستی از دارایی‌ها و ظرفیت‌هایمان را در استان‌های شمال‌غرب در 15 روز آماده کنیم تا بر اساس آن واحدهای خدمت‌رسان گردشگری اعلام شده و بروشورهایی به زبان آذری تهیه شود تا در اختیار وزارت امور خارجه، سفارتمان در باکو قرار گیرد تا پذیرش بیمار خارجی بر اساس این لیست واحدهای خدمت رسان انجام گیرد.

رحمانی موحد افزود: همچنین طی دو هفته فهرستی از وضعیت دفاتر خدمات مسافرتی موجود که در حوزه سلامت کار می‌کنند تهیه شود تا دفاتر مجاز به فعالیت در گردشگری سلامت در چهار استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به مردم و نیز سفارت ایران در باکو اعلام شود.

وی با بیان اینکه با وجود محدودیت‌های دولتی اعمال شده کشور جمهوری آذربایجان، همچنان علاقه عمومی مردم این کشور به استفاده از خدمات پزشکی و درمانی ایران است، اظهار کرد: با مدیریت صحیح گردشگری سلامت در کشور و گذشتن از برخی منافع شخصی برای منافع جمعی و ملی و در پیش گرفتن نگاهی هم‌افزا می‌توانیم شاهد رونق و توسعه گردشگری سلامت در آینده‌ای نزدیک باشیم.

نشست شورای راهبری گردشگری سلامت کشور با موضوع بررسی فرصت‌ها و رفع موانع توسعه گردشگری سلامت با جمهوری آذربایجان با حضور رحمانی موحد معاون گردشگری کشور، استاندار آذربایجان شرقی، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان، روسای سازمان  نظام پزشکی این چهار استان، مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان‌ها، فعالان بخش خصوصی مرتبط با گردشگری سلامت و جمعی دیگر از مدیران کشوری و استانی در تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon