موضوع استقلال جنوب کرمان در سفر استانی رئیس جمهور مطرح می‌شود


موضوع استقلال جنوب کرمان در سفر استانی رئیس جمهور مطرح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع استقلال جنوب کرمان در سفر استانی رئیس جمهور مطرح می‌شود،گفت: در حال حاضر هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با مشکلات و مسائل خاص خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

فرج‌الله عارفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه جنوب کرمان در دولت‌های نهم و دهم سهم مهمی در مدیریت استان داشت، اظهار کرد: حتی در دوره دوم اصلاحات نیز تعدادی از مدیران جنوبی در مرکز استان کرمان دارای مسئولیت‌های مختلفی بودند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در دولت تدبیر و امید هیچ مسئولیتی به مدیران جنوب استان کرمان واگذار نشده است، گفت: از استاندار کرمان انتظار می‌رود در این زمینه اعتدال را رعایت کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت‌های جنوب استان کرمان، افزود: در حال حاضر هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با مشکلات و مسائل خاص خود دست و پنجه نرم می‌کنند.

عارفی با تاکید بر اینکه هنوز کشاورزان جنوب کرمان از بحران فروش محصولات خود به ویژه گوجه فرنگی کمر راست نکرده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر شاهد وقوع بحران مجدد در زمینه فروش محصول خرمای این منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان بسیار پهناور و گسترده است، گفت: متاسفانه این استان با یک رشد نامتوازن روبرو بوده و به جنوب استان کرمان آنگونه که باید رسیدگی نشده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سالانه 6.5 میلیون تن محصولات کشاورزی در جنوب کرمان تولید می‌شود، افزود: متاسفانه سالانه 4.5 میلیون تن از این میزان به فروش رفته و مابقی به سبب نبود بازار مصرف و یا قدرت انتقال به خارج از استان، به هدر می‌رود.

عارفی با تاکید بر اینکه دولت باید زمینه استقلال جنوب کرمان را فراهم کند، خاطرنشان کرد: در غیر این شرایط جنوب کرمان باید همواره با محرومیت دست و پنجه نرم کند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon