کواچ: دیگر سورپرایز نیستیم، یک حریف جدی هستیم

کواچ: دیگر سورپرایز نیستیم، یک حریف جدی هستیم

خبرگزاری تسنیم: سرمرلبی صرب تیم ملی والیبال ایران گفت: دیگر برای تیم‌های دیگر سورپرایز نیستیم، یک حریف جدی هستیم که روی ما حساب باز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، تیم ملی ایران، پنجشنبه شب اردوی تمرینی خود را در بلهاتوف تمام کرد و صبح جمعه رهسپار کراکوف، شهر محل برگزاری بازی‌های مرحله اول مسابقات قهرمانی جهان شد. ملی پوشان که از دوشنبه گذشته در شهر بلهاتوف لهستان اردو زده و چند جلسه تمرین و دو بازی تدارکاتی با استرالیا را برگزار کردند با آمادگی نسبی برای حضور در این مهم‌ترین مسابقات جهانی والیبال به کراکوف سفر کرده‌اند.

اسلوبودان کواچ درباره بازیکنان فعلی ایران گفت: در حال حاضر این تیم مجموعه بهترین بازیکنان ایران را تشکیل می‌دهند. بهتر از اینها نداریم. نتیجه لیگ جهانی هم همین را می‌گوید. کیفیت بازی این بازیکنان خیلی بالاست. حالا ممکن است در یک بازی ضعیف عمل کنند ولی این وضعیت استمرار ندارد و موقت است. من به توانایی آنها ایمان دارم.

وی اضافه کرد: همانطور که می‌دانید ما دیگر برای تیم‌های دیگر سورپرایز نیستیم، یک حریف جدی هستیم که روی ما حساب باز کرده‌اند. ما را آنالیز می‌کنند و با شناخت کافی به مصاف ما می‌آیند. از طرف دیگر الان نه فقط در ایران از ما توقع نتیجه دارند، بلکه در دنیا همه دارند از ایران حرف می‌زنند. همه به تیم ایران احترام می‌گذارند و این چیزی است که ما باید قدر بدانیم و به همین منظور با حداکثر توان و برای برد به میدان برویم اما هنوز به آمادگی صددرصد نرسیده ایم. شاید بخشی از این مسئله به خستگی از اردوی آمریکا برگردد که واقعا دست ما نبود و برنامه از پیش تعیین شده‌ای بود که باید انجام می‌شد. بخشی از خستگی بازیکنان هم به ذهنیت آنها برمی‌گردد که برای تغییر آن به زمان نیاز داریم.

کواچ درباره حضور ایران در مسابقات قهرمانی جهان گفت: تلاش می‌کنم تا بازیکنان دقیقا متوجه شوند که مسابقات قهرمانی جهان چقدر برای اهالی والیبال مهم است. من خودم زمانی که بازیکن بودم درست چند روز مانده به این مسابقات مصدوم شدم و حضور در آن را از دست دادم. حالا به عنوان مربی برای حضور در این مسابقات اینقدر انگیزه دارم که خدا می‌داند. تلاش می‌کنم و دوست دارم که بازیکنان هم همین انگیزه را داشته باشند. برای همین در طول تمرین و بازی ها دائم حرف می‌زنم و به آنها تذکر می‌دهم چون دوست دارم همه چیز در بهترین شرایط خودش باشد و چیزی کم نگذاریم. این یک تجربه خیلی بزرگ است که به سادگی به دست کسی نمی‌آید.

سرمربی تیم ملی والیبال درباره حریفان ایران و برنامه‌هایش برای مقابله با آنها گفت: ما برای هر یک از حریفان‌مان برنامه داریم ولی پله پله پیش می‌رویم. الان به ایتالیا فکر می‌کنیم، بعد آمریکا، بعد فرانسه و بلژیک و پورتوریکو. در یک نگاه کلی می‌توانم بگویم ما باید به دور دوم صعود کنیم که اگر این اتفاق نیفتد نتیجه بدی گرفته‌ایم اما فقط نباید به صعود به مرحله دوم بسنده کنیم. این یعنی اینکه ما در مرحله اول باید نه تنها برای پیروزی در هر بازی بلکه برای پیروزی در هر پوئن با دقت عمل کنیم و بجنگیم.

کواچ اظهار داشت: من نمی‌پذیرم اگر کسی بگوید ایتالیا و آمریکا را رها کنیم و با برد مقابل فرانسه و بلژیک و پورتوریکو به مرحله بعد برویم. درست است که ایتالیا و آمریکا تیم های قدرتمندی هستند ولی فرانسه و بلژیک هم فینالیست‌های دسته دوم لیگ جهانی‌اند و تیم کمی نیستند. ما نمی‌دانیم فردا چه اتفاقی می‌افتد که بگوییم حالا ایتالیا و آمریکا را رها کنیم و به بقیه تیم ها برسیم. ضمن اینکه نتیجه بازی‌های مرحله اول در مرحله دوم هم محاسبه می‌شود و ما اگر با باخت به مرحله بعد برویم کار سختی داریم به ویژه اینکه در مرحله بعد با تیم‌هایی مثل لهستان، صربستان و آرژانتین باید بازی کنیم. بنابراین ما باید برای پیروزی در تمام بازی‌ها بجنگیم. مطمئنم ایران اگر مثل ایران بازی کند، یعنی همانطور که در لیگ جهانی بود، مقابل هر تیمی بدون مشکل خواهد بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon