ریشه تروریسم در منطقه با اضمحلال اسرائیل خشک می‌شود

ریشه تروریسم در منطقه با اضمحلال اسرائیل خشک می‌شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: ریشه تروریسم در منطقه با اضمحلال اسرائیل خشک می‌شود چراکه تمام تروریست‌های منطقه در راستای اهداف رژیم صهیونیستی به مسلمان کشی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی اظهار کرد: امام باقر(ع) می فرماید، توانگران و ثروتمندان واقعی همان پرهیزگاران هستند که ثروت کم و اندک دنیا آنان را بی نیاز ساخته است و کم خرج و بی زحمت هستند.

وی موضوع خیانت و فریب طرف مقابل در معامله از طریق آمیختن جنس مرغوب با نامرغوب (غش) از دیدگاه روایات را مورد بررسی قرار داد و گفت: فقها در کتب فقهی می فرمایند فریبکاری در معاملات بدون اینکه میان فقهاء اختلافی باشد حرام است، از رسولخدا(ص) نقل شده که فرمود،کسیکه با مسلمانی در خرید یا فروش خیانت و تقلب کند از ما نیست و روز قیامت با یهودیان محشور خواهد شد چون آنان نسبت به مسلمانان خائن ترند.

شکوری تصریح کرد: خیانت در معامله مانند فروختن روغن، خرما، میوه، برنج، چای،گندم، عدس، نخود، لوبیا و گوشت مرغوب با نامرغوب به مشتری بدون اینکه عیب جنس را به مشتری بگوید است.

مسلمانان قربانیان ردیف اول تروریسم

خطیب جمعه خوی با تسلیت سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر بمناسبت 8 شهریور روز تروریسم بحثی را تحت عنوان تروریسم در خاورمیانه مورد بررسی قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با هفده هزار شهید ترور سپس سایر مسلمانان در کشورهای اسلامی عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان، پاکستان و لبنان قربانیان اصلی تروریسم در جهان هستند که از طریق عوامل و مزدوران کشورهای استعمارگر همه روزه قتل عام و سلاخی می شوند.

وی به خطر افتادن منافع نامشروع استکبار در کشورهای اسلامی، تهدید شدن امنیت اسرائیل از سوی مقاومت اسلامی، به خطر افتادن موجودیت رژیمهای وابسته از طریق بیداری اسلامی و در نهایت صدور فرهنگ انقلاب اسلامی و قدرت جمهوری اسلامی در منطقه را ریشه های اصلی گسترش تروریسم در خاورمیانه برشمرد.

نقش امامزادگان در گسترش فرهنگ اهل بیت(ع)

شکوری با اشاره به روز دهم شهریور که روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نامگذاری شده است گفت: فرار از دست حاکمان ستمگر بنی امیه و بنی عباس، ارادت ویژه ایرانیان به خاندان پیامبر(ص)، جذب نیرو از میان ایرانیان توسط علویان مبارز و حضور امام علی بن موسی الرضا(ع) در ایران علل اصلی مهاجرت علویان و فرزندان رسولخدا(ص) به ایران است.

وی  افزود: دانش و زندگی زاهدانه امام زادگان در حال حیات، تبلیغات دینی آنان، بروز کرامات از آنان و زیارتگاه شدن مزارشان نقش اساسی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در ایران است.

بهورزان پیام آوران سلامت در کشور

امام جمعه خوی با تبریک روز 12 شهریور روز بهورز گفت: بهورزان نقش اساسی در سلامت و بهداشت روستاها دارند .مراقبت از بیماران،کنترل بیماریها، واکسیناسیون کودکان،آموزش مادران و جلوگیری از عوارض حاملگی از جمله رسالت‌های بهورزان در روستاها است.

وی گفت: 95 درصد جمعیت روستایی کشور توسط بهورزان پوشش داده می شود.

پیروزی جبهه مقاومت در غره

خطیب جمعه خوی با تبریک پیروزی مردم غزه بر اسرائیل غاصب در جنگ نابرابر 50 روزه گفت: این پیروزی تنها در مقابل رژیم صهیونیستی نبود، بلکه پیروزی حق بر باطل، پیروزی ارزشها در مقابل ضد ارزشها و پیروزی در برابر تمامی استکبار جهانی ،رژیمهای وابسته عربی و پیروزی در مقابل تمامی کسانی است که از اسرائیل ولو با سکوت خود حمایت کردندو پیروزی بر تمامی کسانیکه اینهمه جنایت و کودک کشی را دیدند ولی موضع گیری نکردند.

توجه به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و حمایت ایشان از دولت

شکوری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ملاقات با هیئت دولت به مناسبت سالروز هفته دولت ایجاد آرامش روحی و روانی،کنتـرل کـردن تـورم، تثبیت قیمت ارز و اجرای نظام سلامت را از اقدامات بـا ارزش دولـت در یکـسـال گذشـتـه بـرشـمردنـد.

وی افزود: ایشان ضمن غیرمنصفانه خوانـدن بـرخـی انتقـادها از دولت در موضع گیری های سیاست خارجـی و موضع گیری صریح در مسائل فلسطین، رژیم صهیونیستی، غزه، سوریه، عراق، تکفیریـها و دخـالت هـای آمریکـا از دولـت حـمایـت کردند.

به گفته وی رهبر معظم انقلاب حفـظ و تقـویت جـهت گـیـری و روحـیه انـقـلابـی تکیه بر ظرفیتها و تولید داخلی اجرای دقیـق سیاست های اقـتصـاد مـقـاومتی توجه ویژه به بخش کشاورزی، تقویت شرکتهای دانش بنیان، حفـظ انـسجام درونی دولت، رعایت خطوط قرمز و سعه صدر در قبال انتقادها توصیه کـردند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon