قیمت جهانی طلا به ۱۲۸۸ دلار رسید

قیمت جهانی طلا به 1288 دلار رسید

خبرگزاری تسنیم: قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی ۲ دلار کاهش یافت و به ۱۲۸۸ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قیمت طلا روز جمعه تغییر اندکی داشت، اما همزمان با بالا گرفتن تنش ها بین روسیه و اوکراین و افزایش تقاضا برای فلز زرد از سوی سرمایه گذاران، در مسیر ثبت رشد ماهیانه قرار گرفت.
هرچند خریدهای صورت گرفته از سوی جواهرسازان به فاصله گرفتن قیمت طلا از پایین ترین قیمت دو ماه اخیر که در هفته گذشته به ثبت رسید، کمک کرده است، اما به دلیل گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا، فلز زرد همچنان از توان افزایشی لازم برای رسیدن به 1300 دلار برخوردار نیست.
پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین روز پنجشنبه گفت، نظامیان روسی برای حمایت از شورشیان طرفدار مسکو وارد خاک این کشور شده و یک شهر ساحلی را به تصرف درآورده اند. این اقدام، جنگ جدایی طلبانه را شدت بخشیده و خشم متحدان غربی کیف را بر انگیخته است.
قیمت طلا امروز 2 دلار کاهش یافت و در سطح 1288 دلار معامله شد. قیمت طلا پس از کاهش 3.4 درصدی در ماه گذشته، در مسیر ثبت رشد 0.5 درصدی در ماه آگوست قرار گرفته است.
رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «هر قیمتی بالای 1300 دلار موجب به راه افتادن موج فروش خواهد شد. باید ببینیم که آیا وضعیت در اوکراین تشدید می شود یا نه.» وی افزود: «حس حاکم بر بازار طلا چندان افزایشی نیست. باید ببینیم که چه زمانی نرخ بهره در آمریکا شروع به افزایش می کند.»
افزایش نرخ بهره در آمریکا جذابیت طلا را برای سرمایه گذاران کاهش می دهد.
اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال بهتر از پیش بینی های قبلی عمل کرده است و این گمانه زنی ها را برای افزایش زودهنگام نرخ بهره تقویت می کند.
پس از آنکه بالا گرفتن تنش ها در اوکراین، اشتهای ریسک پذیری سرمایه گذاران را کاهش داد و موجب تقویت ین شد، ارزش سهام در بازارهای آسیایی کاهش یافت و یورو نیز در مسیر ثبت دومین ماه متوالی همراه با کاهش ارزش قرار گرفت.
انتهای پیام/ 167

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه