کبیر: انتظار صعود از تیم ملی بسکتبال منطقی نیست

کبیر: انتظار صعود از تیم ملی بسکتبال منطقی نیست

خبرگزاری تسنیم: سرمربی فصل پیش تیم بسکتبال شهرداری گرگان گفت: ایران در گروه بسیار سختی قرار دارد و انتظار صعود از این تیم منطقی نیست.

اسد ا... کبیر درباره حضور تیم ملی ایران در جام جهانی بسکتبال 2014 اسپانیا به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و امکانات فدراسیون، برنامه تدارکاتی به نسبت خوبی بعد از پایان لیگ برای تیم ملی فراهم شده بود. تمام بازیکنان، آسیب دیدگی‌ها را تحمل و به خوبی تمرین کردند تا هر کدام به اندازه خودشان به تیم ملی در جام جهانی کمک کنند.

وی در مورد تیم‌های هم گروه ایران گفت: اسپانیا، قهرمان المپیک و اروپاست که در این دوره از مسابقات به خاطر میزبانی، امید اول قهرمانی به حساب می‌آید. فرانسه سال گذشته قهرمان اروپا شده و 5 بازیکن از NBA دارد. کیفیت برزیل، مصر، فرانسه و صربستان نیز بالاست.

سرمربی فصل پیش تیم شهرداری گرگان ادامه داد: توان تیم ملی بسکتبال ایران در حدی است که که اگر با اختلاف کم به حریفان قدرتمند خود ببازیم نیز قابل قبول است. ما باید فعلا برای رسیدن به سطح آنها تلاش کنیم. نکته دیگری که در مورد تیم ما وجود دارد این است که فاصله مهره‌های اصلی و جایگزین زیاد است. مثلا حامد حدادی و اصغر کاردوست با هم فاصله زیادی دارند. اگر تیم ملی 12 بازیکن یکدست داشت، شرایط کاملا متفاوت بود و نوسانی در تیم ایجاد نمی‌شد. نمی‌توان از تیم ملی ایران، بی‌مورد تعریف کرد.

کبیر تصریح کرد: تیم ایران در گروه بسیار سختی قرار دارد و انتظار صعود از این تیم منطقی نیست. ما فقط باید انتظار بازی‌های خوب از تیم ملی و در شأن قهرمان آسیا داشته باشیم. بسکتبال نیز باید همان کاری که والیبال انجام داد به اجرا در آورد تا به سطح اول جهان برسیم.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon