۸ کارخانه‌ زباله‌سوز در گیلان احداث می‌شود


8 کارخانه‌ زباله‌سوز در گیلان احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان با بیان اینکه ۶۰ هزار هکتار از یکپارچه‌سازی ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان توسط دولت خبر داد و گفت: هشت کارخانه زباله‌سوز در استان به منظور حل این معضل احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی نجفی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به عملکرد یکساله دولت تدبیر و امید، تعداد پروژه‌های هفته دولت امسال گیلان را یک‌هزار و 22 پروژه بیان و  اظهار کرد: این پروژه‌ها در زمینه گردشگری، صنعت، کشاورزی، شیلات، عمران شهری، گازرسانی، آبرسانی، برق‌رسانی، آسفالت راه‌های روستایی، فضای آموزشی، بهداشت، درمان، مسکن مهر، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و بخشی از طرح‌های بنیاد مسکن است.

وی اعتبار هزینه شده برای این اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را بالغ بر یک‌هزار و 44 میلیارد و 673 میلیون تومان بیان کرد و افزود: حضور بخش خصوصی در توسعه استان بسیار موثر و این پروژه‌ها در دو بخش خصوصی و دولتی انجام شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ارتباط و حلقه بین بخش دولتی و خصوصی استان کامل نشده است، گفت: پروژه‌های قابل افتتاح در بخش خصوصی بالغ بر 480 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

8 کارخانه‌ زباله‌سوز در گیلان احداث می‌شود

نجفی با بیان اینکه پیگیری موضوع زباله و پسماند باید شعار همه مردم در استان شود، تصریح کرد: امروز فرهنگ‌سازی در مورد تفکیک زباله از  پیش‌دبستانی در استان شروع شده است.

نجفی با بیان اینکه 600 تا 800 تن زباله روزانه در روستاهای استان تولید می‌شود و این تغییر فرهنگ یک آسیب است، افزود: هشت کارخانه زباله‌سوز در استان راه‌اندازی می‌شود که نخستین کارخانه با همکاری دولت و شهرداری در رشت احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا از زباله انرژی برق و هزینه زباله را به دست آوریم، خاطرنشان کرد: استان به رتبه پنجم در بیکاری رسیده و بیکاری استان به 13.6 کاهش یافته است.

یکپارچه‌سازی 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان توسط دولت

استاندار گیلان با اشاره به اهمیت یکپارچه‌سازی زمین‌های کشاوزی استان، تصریح کرد: 60 هزار هکتار اراضی کشاورزی گیلان در برنامه یکپاچه‌سازی دولت قرار دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon