دولت به اقتصاد ملی و ازدواج جوانان فکر کند/دولت پیام استیضاح وزیر علوم را بگیرد

دولت به اقتصاد ملی و ازدواج جوانان فکر کند/دولت پیام استیضاح وزیر علوم را بگیرد

خبرگزاری تسنیم: خطیب موقت این هفته نمازجمعه تهران با بیان اینکه دولت محترم پیام استیضاح وزیر علوم را بگیرد گفت: امیدواریم وزیری متدین، اخلاقی و ولایت مدار برای وزارت علوم تحقیقات و فناوری معرفی کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت این هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم با بیان اینکه تذکرات رهبری یک منشور کامل اقتصادی و سیاسی بود که باید مورد توجه همگان قرار بگیرد، اظهار داشت: دولتی که نتواند از این صحبت‌ها استفاده کند از بین می‌رود؛ من چند نکته از صحبت‌های رهبری را دوباره متذکر می‌شوم که امیدوارم دلسوزی تلقی شود و خدا را شاهد می‌گیرم که در هیچ دولتی حاضر به شکستش نبوده‌ایم حتی دولت قبلی که در آخر کارش جزو منتقدان جدی‌اش به حساب می‌آمدیم، چرا که شکست دولت، شکست فرد نیست و در اصل ملت زیان می‌بیند.

وی افزود: برای ما افتخار این است که دولت‌ها اجازه کارشان را از مقام معظم رهبری می‌گیرند. ما رأی ملت را با نظر ولایت مشروع می‌دانی و در عین حال اگر دولت دچار تزلزل و بدبختی شود خوشحال نمی‌شویم.

صدیقی با تاکید بر ضرورت توجه به آحاد مردم جامعه، اظهار داشت: به تعبیر امام (ره) این مردم پابرهنه جنوب شهری، بسیجی، جبهه رفته که به اشرافیت وابستگی ندارند شانه‌هایشان زیر گرانی‌ها سنگین شده است و نابسامانی‌های فرهنگی و فساد اداری و فسادهای دیگر خون به جگرشان کرده است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر ضرورت جلوگیری از 2 قطبی شدن جامعه به هشدار مقام معظم رهبری در همین زمینه اشاره کرد و گفت: همان‌طور که حضرت آقا گفتند باید از دوقطبی شدن پرهیز کرد؛ فتنه بدعت هنجارشکنی را ایجاد کرد و با اختلاف مردم را به جان هم انداخت که یکی از آثار شوم فتنه دوقطبی شدن بود. این‌که دولت نتواند انسجام ملی را نگه دارد خیلی جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه "دولت باید مثل دولت شهید رجایی در چارچوب قانون و نظر ولی فقیه فعالیت کند"، افزود: خاطرمان هست که برخی از دولت‌ها با اتکا به اقتصاد غربی شعارهایی دادند و موفق نشدند بعد از آن دولتی لیبرال دموکراسی بر سر کار آمد که تنها به توسعه سیاسی فکر می‌کرد و هنجارهای دینی را کم‌رنگ می‌کرد، او هم دوام نیاورد و در ادامه او تجربه دولتی که قانونمدار نبود را داشتیم.

صدیقی به دولت یازدهم توصیه کرد که به اقتصادی ملی و همچنین اخلاق حلال‌خوری، ازدواج جوانان فکر کند و فتنه را به خطوط قرمز در نظر داشته باشد چرا که به گفته وی، مرزبندی با فتنه از مسائلی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدا نسبت به آن هشدار داده بودند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به استیضاح وزیر علوم توسط نمایندگان مجلس اشاره کرد و درباره استیضاح گفت: مسئله استیضاح پیام واضحی داشت که امیدواریم دولت آن را درک کرده باشد.

وی با بیان اینکه دانشگاه، باشگاه سیاسی نیست به دولت توصیه کرد که فردی را برای وزارت علوم به مجلس معرفی کند که فرهنگی و ولایت‌مدار باشد.

وی در ادامه به پیروزی مردم غزه بر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: پیروزی حماس را به مقاومت لبنان، سوریه، عراق و حماس تبریک می‌گویم چرا که این پیروزی یک ورق سنگین به پرونده اسرائیل کودک‌کش اضافه کرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon